Spetz träning & skolmästerskap

I Tisdags hade jag fullt upp. Hade stalldag. Hoppade 4 åriga Qnut som nästan aldrig hade hoppat. Han var mycket duktig men blev jättetrött i mitten av lektionen. Efter lektionen sprang jag till sjögesta (Willes stall) där mamma kommit och hämta Wille och Palle kom. På eftermiddagen var det clinik för Johan Spetz med Palle. Och för er som inte vet vem Palle är så är det min brors "gamla ponny" Hembys parsifal en c-ponny. Träningen gick jättebra och han var otroligt fin. 
 
I onsdag var det lång dag i skolan, somnade när jag kom hem och när jag vaknade gick jag till stallet och red Palle lite i padocken i snön. När jag kom hem plugga jag minst 2 timmar körkort och lycades änkligen klara fas B. 
 
Torsdag var det skolmästerskap hoppning. Hoppade 80 cm med Palle. Stilhoppning. Han skötte sig jättebra och fick helt dugliga stilpoäng. Bara 8 och 9 och det räckte hela vägen till en delad vinst! Bästa ponnyn <3
 
Torsdag eftermiddagen blev det shoppning och mat med mina fina vänner Jennifer, Malin och Ebba. Och mys med älskling på kvällen. 
Idag fredag har jag vart ledig, jätteskönt. Myst med älskling, vart i stallet flera timmar, ridit dressyr på finaste Palle. Åkt hem och ätit god mat med familjen. Nu ska jag sova. Imorgon är det pyssel här hemma, vreta på eftermiddagen. Söndag är det stalljour på sjögestad som gäller! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback