underbar dag

Frukost med familjen, övningskört 1h med pappa, ridit 2 ponnysar i skogen med bror, myst med Märta, kör bil till vreta, Wilcox har blivit klipp, ridit han och han var skitfin UNDERBARA HÄST!!! hoppträning på tisdag och om det går som det ska tävling i helgen! på fredag kommer världens bästa vän från Norge hit och är hos mej en vecka och inte nog med det har jag beställt en NY Samshield hjälm 
LIVET ÄR FÖRJÄVLA UNDERBART!!!
 

Nya saker in

Kom ju somsagt hem igår och hemma väntade 2 jättefina stjortor som mamma och pappa köpt till mej! lite prngar från farmor och lite shönhetsprylar eller min specialtvål till andsiktet, tandborste och schampoo och balsm typ ;) 
Sen idag råka jag lixom beställa hem en ny samshield hjälm, tyckte jag förtjäna det eftersom jag bara har en fulskithjälm och min andra samshield är fett sliten ;) 

Om det fanns en chans att bli någon annan

 
- 10 Erkännanden 

- Jag har full förståelse för folk som inte tycker om mej.
- Jag förtillfället skulle kunna ge några av mina bästa vänner en rak höger i andsiktet just nu utan några större anledningar.
- Jag saknar en person grymt mycket nu fast jag träffa den senast igår.
- Jag har grymt dåligt självförtroende vad gällande min kropp och mitt utseende.
- Jag har börjat sluta bry mej om all skit, vilket jag själv tycker är jättebra! om det kommer hålla i längden vet jag inte.
- Jag vill hitta på eller göra något galet och skita i koncekvenserna.
- Jag får lätt ångest och det som ligger och trycker på mest nu är körkortet.
- Jag har gått ner i vikt vilket jag är jättenöjd med men är livrädd att gå upp igen.
- Jag önska endast att jag var smart för att klara av skolan bättre annars tror jag man/jag har roligare av att vara lite dum i huvudet.
-Vreta har än så länge vart den bästa och absolut den värsta tiden i mitt liv..

Resultat Skogslotten

Enkligen hemma! 
Vart en lång dag på skogskotten. Hugo red Affe en LB med 2 nerslag. Inte bra alls. Eller föruttsättningarna, liten bana, trångt, halt passar inte en så storgalopperad häst som Affe. Hugo fick kort han och det blev inte alls bra. Lite lika dant med skuggan som gick en LA. Fin runda och de var nolla och 3a men kunde inte riktigt galopera på i ridhuset. Strök MSVb med skuggan. Ingen ide att rida runt och hoppa 120 där. Stanna på Vreta påväg hem och pussa på Wille som jag red och fixa allt hos i morse. Väl hemma var det in och ut med hästar, lasta ur hästar och saker fodra osv. Hann pussa lite på märta med, ska ner till henne sen igen när jag torkat efter en dag i spöregn och med lite mat i magen! 
 
Snyggaste ponnyn i Sverige skulle jag tro? 

Klar i stallet

Gick upp vid 8, hästen är nu riden stallet klart, rummet städat och jag har packat. Snart åker jag, Malin och min familj till Skogslotten för ponnytävling. Myys 

Som om jag snubblade pladask på marken och bara dog

Gud vad duktig jag är. Jag hoppa av matten för en och en halv vecka sedan och har därför sovmorgon onsdag till fredag. Första lektion halv 10. Istället för att sova eller ligga och mysa i sägen gick jag i morse upp (tog imot som fan) och gick till specläraren och satt och jobba i 1h med hästkunskap jag ligger något efter i. Hade där efter svenska, har nog aldrig i mitt liv eller inte sen jag börja vreta gjort så mycket på en lektion. Hade djurens biologo efter det men där tog energin slut men fick lite gjort iaf. Efter lunch entrepernörskap och ung företagare. Kännde som vi kom en bra bit med det med. Efter skola trött som ett as, mys och sova i 3 h innan jag tog mej till min älsakde häst och var några timmar där, fixa allt, myste med älskaingen och red. Skrittade fram han i skogen, jogga fram han på banan innan jag börja jobba ihop han. Ganska så stel och tråktig i början men jobba ganska så snabbt igen om det. Gud i havet vad fin han var. Så otroligt sammarbetsvillig och posetiv till arbete. Bästaste hästen!
Kvälle har bestått av pizza och skitsnack med fina vänner. 
Nu måste jag sova. Upp tidigt imorgon och dra till stallet, ta hand och rida min fina med sällskap av Malin. Senare blir vi upphämtade av min familj och drar på ponnytävling och kolla när bror tävlar. Och imorgon eftermiddag/kväll får jag träffa Märtis och mysa med familjen hemma i Motala. Underbart!!! 

Så ångrar du dej? aldrig att jag ångrar mej

Jävligt segt att gå upp i morse. Skolan rullade på bra. Är väldigt nöjd med mitt arbete idag måste jag säga. Inte så ofta jag är det eftersom jag har så otroligt svårt att konsentrera mej och halft inlärningssvårigheter. Hade engelska läxa/prov som gick galant, tror jag iaf. Så väldigt stolt över mej. Hade ju träning efter skolan. Banhoppningsträning, skulle va pay and jump så va verkligen en ordenklig bana uppbyggd, eller uppbyggd och uppbyggd... vi fick bygga upp den vilket tog ca 1h. Inte så jävla kul att stå och bygga bana i 1h, bära och ha sig och sen inte själv få hoppa skiten.. Är så otroligt hoppsugen så det finns inte! 
Fått svar på Willes blodprov vilken inte va något fel. skönt. Kan vara att ha är väldigt känslig vid pälssättningen. Nu är det viktigaset att han inte blir kall och rids fram lite extra ordenkligt. Hoppas det blir bättre. Red han idag på slingan och gud så pigg och busig han var! Underbara häst, jättepigg, försökta bocka, hoppa från sida till sida och va jätteglad. Tagit en dusch så nu ska jag försöka få i mej lite mat och sen låsa in mej på mitt rum och skydda mej från omgivningen. 
 
Helt sinnes vad trött jag är på allt och alla. Jag orkar bara inte med allt. tur det finns få människor på denna planet som jag mår bra av att va med. 
Är ganska så lycklig över att jag i helgen ska hem! mysmys! 
Hugo tävlar tre hästar på lördag och då ska jag med vilket ska bli jättekul. 
 
Hugo och skuggan SM 2012

Om ett år eller två kommer det här va över

Ganska så slapp dag i skolan idag. Hade bla skolfotto. Haha fett pinsamt. 
Wille fick gå i skritten idag i ca 40 min. Vetrinären sa att jag inte skulle rida föräns vi fått svaren från blodproverna. Borsta och mysta massa med. Nu ska snart jag äta lite mat och ta det lugnt. Är ganska så trött på allt och alla just nu. Skulle va skönt att åka hem en dag eller ngt bara och mysa med familjen, Ludde och Märta. 
 
Åå vad jag saknar dej <3

I don’t care, i love it.

Stalldag stod på schemat idag. Hade dock bara 45 minuter stalltjänst innan de bråkiga barnen fick gå och ha möte med Milo i 3 h. Jävligt värt menar jag men var ju rätt skönt att få sitta inne i värmen, hålla på med hästarna ute i regnet, när det är svinkallt och man är förskyld NEJTACK. Hade lusch och på eftermiddagen igentligen träning. Var inte med på den för vetrinären var och kolla Wille. Han är öm i musklerna och så får vi se om blodproverna visar något. Kom hem vid halv 3. Jätteskönt för hur ofta kommer jag hem så tidigt från skolan och stallet? Inte ofta.. 
Men såklart soman jag, vilket va skönt eftersom jag var helt slut av dagen med försklningen. Känner mej bättre efter en timmas sömn och en dusch. Nu ska se till att få mej ngt att äta, ringa och prata med min saknade bror och mysa :-*
Mitt hjärta <3

Jag har vakat många nätter, förhandlat med mig själv

Studiedag idag. Legat i sängen, ätit mat, vart i stallet och fixat där. Red Wille, kändes sämre igen FAN!
vart och handlat onyttigheter och städat. 
Sova snart, skolan imorgon. Blir ev åka hem på eftermiddagen.. hoppas på det men ser inte så ut för tillfället. Saknar min familj något grymt.. vill vara hemma. Äta pappas mat med familjen och avsluta kvällen att ligga brevid bror i sängen lyssna på musik och snacka skit för att sedan gå och lägga mej i min säng med min älskade hund... 
Saknar min Märta så i i helvete med. Min prinsessa <3 

Dom säger jag skiter i allt men det skiter jag i

Igår sov jag ju halva dagen, var i stallet, red på slingan med Malin i regent lite lugnt sådär. Kvällen blev det trevligheter med trevliga människor. Idag vakan jag vi halv 7.. helt ortoligt.. kunde inte somna om så hea förmiddagen har bestått av film, mys, mat och tråkigheter. Gick till stallet vid halv 3, tog in hästarna, mocka, fixa maten och gjorde iordning wille. Red han i paddoken och han var verkligen jättefin. lite stel i början men gick i en låg och stadig form på slutet. Nu har jag precis tagit en dusch så känner mej som en människa igen. Underbart! 
Nu är frågan om jag ska ta tag och städa mitt rum innan det blir söndags mys?
Bild på mej och min fina vän Malin igårkväll, älskar dej gumman <3 

Jag är inte lika ung längre men fortfarande lika dum

Somna vid 2 igårkväll och vakna halv 3 precis nu. fyfan vad skönt att sova. 
Nu väntar jag på att Malin ska vakna till så vi kan äta något och sedan bege oss till stallet. Spendera några timmar där och ikväll är planerna inte bestämda än. Skulle va skönt att slippa detta ställe ett tag, samtidigt så orkar jag inte göra ett skit. Blir så trött på mig själv. 
 
En liten rolig sak med är att min bror är och tävlar i ljungby i helgen. Han red skuggan 110 igår och hade ett ner. Och båda i 120 där Viggo va galen och rev 4 hinder. Skuggan va nolla i sin andra 120 och 5 placerad. Kvalade till 130 på 2 starter i 120, duktiga prins skuggan :) 
 

Livet är meningslöst, vem bryr sig?

Veckan som vart har väl rullat på bra.  Wille börjar komma på banan igen. Underbart! 
Skolan går segt, har iaf hoppat av matten. Kan ju hoppas det underlättar lite.. 
Fritiden känns ganska så underbar. mysmys. 
Förövrigt siter jag i allt. Trött på allt och alla. Fuck alla idioter, orkar inte bry mej ett piss om er vilket är rätt underbart det med. I helgen ska jnag sova igen alla sovtimmar jag inte fått i veckan, rida och mysa med min häst, plugga och umgås med mina fina vänner Malin och Frida. 
 
 

I Motala

Är just nu i Motala på pappas jobb. Ska till tandläkaren och vårdcentralen. I eftermiddag ska Wille ridas ordentligt och se hur det går. Ska tyvärr inte åka till åtvidaberg i helgen och tävla.. Nästa tävling blir nog Vreta. Hoppas verkligen jag kan va med på de. Mer än att rida ska jag äta godis och mysa tror jag allt!


Jag orkar inte stå på mina ben

bloggningen är väl sådär just nu. Wille har vilat i några dagar och ska göra det någon dag till. Skolan rullar på bra, umgås med trevliga personer på eftermiddagarna försöker inte tänka på all skit. Det är ju inte så att man mår bättre av att må dåligt. Varför äns brys sig om äckliga människor som ni? JAG SKÄMMS ATT VI HAFT DE FÖRHÅLLANDE VI HAFT OCH DET BLIR SÅ HÄR. JAG SKÄMMS MEN DET ÄR FAN INTE JAG SOM ÄR ÄCKLIG.. 
 
för övrigt idag så är jag sjuk, eller mådde skit igår eftermiddag, dåligt i morse och halvdant nu. är och hoppas jag är  bättre snart. sängen idag och blir en sväng till stallet i eftermiddag, fixa stallet, wille ska gå i skrtten eller promenad och bara mysa.
Jag älskar min fina <3 

eddy boi här

sitter o runkar min balle i köket

Mardrömmar

All jävla skit de senaste dagarna, de senaste veckorna. Wille är anledningen till att jag orkar och jag här sett fram som fan mot att tävla och ha kul.
Kändes skit på framridningen och framhoppingen går ändå in på banan och kommer inte över första hindret. Han har ALDRIG stannat någon gång när jag haft honom. Han hoppa oavsätt om jag rider bra eller dåligt. Bra väg, dålig väg, om det är 50cm eller 130cm. Man såg verkligen efter att han inte var bra. Jättesvettig och så. va svettig länge efter. hoppas verkligen inte det är något alvarligt.. fyfan far allt 


det är dej jag lever för






Dressyr träning

ååååh vad nöjd jag är med dressyr träningen idag!! 
I vår kursplan står det att vi ska ha självständiga letioner. Alltså lägga upp en individuell plan vad vi ska göra på lektionen. Första sådana lektionen var idag och gick helt över förväntan. Jävligt nöjd med min egen plan, bra framriding, höll mej till planen, lyckades nå målet osv. 
När jag rider fram Wille rider jag väldigt kravlöst på han till en början i trav och galopp. Så han blir varm och kommer igång i hela kroppen. Går sedan tillbaks till skritt och börjar jobba han där. idag kunde jag väldigt snabb börja jobba han i traven och sedan galopp. Mycket tempoväxlingar, volter, åttvolter, avbrott och igångsättningar. Flytta han lite med. 
Tänken med dagens arbete var att jobba han i galopp. Få bra grundgalopp, lyssna fram och tillbaks. Andvända så mjuka hjälper som möjligt och han ändå lyssna. Och det gick bara bättre och bättre, Tyckte själv jag lyckades jättebra med att följa planen. Och så bra det blev. Visst allt blir inte perfekt för man på en träning lägger den mesta tiden för att jobba på den saken men ååå det gick bara så bra!
"Jobba av han" så mjuk och lyssna jättebra. ställde han mycket inåt och utåt osv. Och gud så nöjd han var efter! Gick och sträckt ut halsen, frusta och öronen spikade framåt. 
Världens bästa häst <3


Är så jävla lycklig fast jag egentligen bara vill dö ?

Hur kan man vara så förbannat mycket lyckligare när man mår åt helvete?
 
Finns så jävla mycket som gör mej glad just nu. Framförallt min fina häst Wilcox. Hade aldrig orkat överleva utan honom. Han är så jävla underbar, har nog aldrig vart så lycklig över något eller någon. Jag försöker umgås med människor som gör mej glad och man mår bra av. Människor som ger än något, inte bara tar. Vänner som faktiskt vill än väl och visar det med. Inte bara säger det utan visar det, ger mej ärlig stöttning, ställer upp och gör uppoffringar. 
 
Sen finns det en baksida. Det som ingen märker. Det är ingen som vet att varje kväll liggar man vrider sig fram och tillbaka i sängen utan att kunna andas. Det går inte. Alla tankar tar all energi så kroppen orkar inte med att andas. Man vill bara skrika, gråta, slå eller döda någon. 
Har de senaste veckorna fått panik om jag är bland mycket folk. Jag klarar inte av det. Kommer man i en pressad sitiation ångest. Samtidigt vill man inte häller vara ensam. Har ingen större lust att hitta på saker, allt känns bara trist och tråkigt. 
Rädsla, ångest och panik. 
 
Hur fan kan det va så olikat med alla kännslor det bästa i det absolut värsta? 
 

För därifrån syns längtan ännu mer

Heluuuuu! 
Sitter just i skolan och väntar på lektion. De senaste dagarna har väl vart kul. Åkte i söndags tillbaks till Vreta. Blev ganska sent. På måndag förmiddag var vi på Don't drink and Drive. Åkte i bliar som våltade och lite så. På eftermiddagen åkte vi till någonstans i skogen, paddla kanot och Campa på en öde Ö. Paddla tillbaks på tisdag förmiddag. Har nog aldrig vart på skönt  att komma tillbaks till skolan som det va då. Hade NIU hoppträning på eftermiddagen som jag avståg då Ville vila i fredags, Jennifer skritta han i lördags, vila söndag och jennifer red han på måndagen. Så var med och kolla och tog kort på de andra som va med. Efter det så gick jag till stallet och red min älskade häst efter jag myst med han i en och en halv timma. Red på slingan med Lovisa. Jättefin va han, fick jobba i ganska låg form i alla gångarter. Så underbart att rida igen har det nog aldrig vart. Red ju bara ponny när jag var hemma och det  går ju inte gemnföra med min Wilcox. 
 
Gårkvällen var lugn, mys med fina vänner. Idag är jag skittrött som vanligt. I eftermiddag är det dressyrträning och sedan ska jag och Ebba laga mat. hihi åå vad gott :D 
 
Resten av veckan för mej och Wille ser ut såhär..
 
Onsdag - Dressyrträning 
Torsdag- Hoppträning (kommer dock bara hoppa några få språng)
Fredag- Skogen eller slingan
Lördag - Tävling Linköping 110
Söndag- Tävling Linköping 110 

<3

Haft en jättemysigt helg med fina vännen, skitsnack, sovmornar, bio, hästar, film, godis och ridning :)

love u <3


Lördag

Gick upp vid 8, fodra och släppte ut hästarna. Jossan och jag gick och la oss igen och sov till 12-1 där ngn stans. Åt frukost och fixa stallet. Gick ocg gjorde oss iordning, drog in till stan och drog på bio, Madagaskar 3 blev det, Jossan, jag och massa småbarn, mys! åkte buss och tog en promenad hem. Fixat lite till i stallet och tagit det lugnt. Nu kollar vi film och sen blir det väl krypa ner i sängen.