Tisdag

Upp vid åtta och släppte ut hästarna och stressa på med lite kläder och smink vidare till körskolan för att först ha körlektion och sedan teorikurs. Kom hem, bytte om sprang runt i hustet och tramsa med bror för att sedan gå ut till stallet och fixa klart det, packa de jävla 20 höpåsarna och rida Wille. Det gick väl sådär. Han har vart extremt jobbig nu när vi är hemma. Står inte still i stallgången, går rund och har till och med försökt ställa sig.. Han har sprungit igenom staketit två gången och rymt och är ganska allmänt jobbig i all hantering.. Han kanske är i trotsåldern nu vid 18 års ålder? Han är iaf någolunda lugn vid ridning, han har ju stått nu i 3 dagar i väntan på hovslagaren men det blir nog bra..
Fixa ännu mer i stallet och hjälpte mamma och Hugo iväg till borås. Kom in vid 4 kanske, sätte mej framför tvn under en filt och åt en macka och lite chips.. bra frukost/lunch.. 
När pappa kom hem tog vi in hästarna, fixa ännu mer i stallet, bar in nya boxen som kommet och ska upp i stallet inom kort. Planera även lite mer med stallet eftersom det är mer än en box som ska upp.. Han ska det byggas ut.. 
fixafixafixa och när allt var klart drog pappi och jag till donken och käka. Nu måste jag försöka ta tag i pluggandet och sen lägga mej hyfsat tidigt.
 
 
Imorgon ska jag fixa stallet själv igen, har ju haft bror som hjälp igår och idag då allt går dubbelt så fort. Hälst rida 2-3 ponnysar och försöka fortsätta plugga, staxt innan tre åker jag pappi och Wille till Kumla och Lotta Björe träning och på kvällen kommer min älskade pojkvän. Låter som en prefekt dag om man tar bort pluggandet vilket jag antagligen inte änns kommer hinna med.
 
Förra Lotta Björe träningen på racasta i sommras 

Jag sätter mitt allt mitt bästa för dig

Vakna halv 7 i morse, höll mej vaken till staxt innan sju då det var dags att gå upp, göra frukost till min pojkvän, säga hejdå till honom och fodra hästarna, Släppte ut dom en dryg timma senare, Fixa stallet, jag red Affe och Hugo Viggo. Vid halv 12 var jag hos tandläkaren, måste va stammis där.. Sedan gick jag och bror och käka pizza, kolla lite på stan, gick till polishuset och fixa pass som vi snart får användning för, fika med poliserna, gick till stan igen, köpte lite skit eller ett par jeans och leggings välbegövligt eftersom nästan alla andra min byxor har blivit förstora.. Köpte en mössa med rosabandet på. Var med Hugo när han klippte sig och mamma till optikern innan vi enkligen åkte hem och fixa ännu mer i stalle, Wille fick nya bakskor med, eftersom han tappa ena i fredags och den andra va lös. Nu ska jag väl försöka plugga lite och sen sova. 
Märta var trött i morse men fin i sin nya grimma :) 

Mys med min underbara pojkvän

Bloggat lite dåligt men har inte tid med det just nu för världens underbaraste människa har vart här sen i fredags och åker hem imorgon bitti. Vi gör väl inte allt för mycket, fixar det som ska göras i stallet, kollar film, äter godis, sover och MYYYSER <3 Han är världens bästa :-*
 
Måste säga att jag är sjukt snygg i hans keps...

Stallet,stallet,stallet

Igår hade jag körlektion, fixa allt i stallet och var på dressyrträning med Wille för Sissi Lilja. Gick så jävla bra! Asså hästen är så otroligt fin, kan inte med ord beskriva hur lycklig jag är som fått möjlighet att få denna häst. 
Idag har jag fixat stallet som vanligt, tar gaska lång tid för mej eftersom jag villa att det ska vara snyggt och iordning. Och så är det ju tio hästar på stället med. Snart fler. Red ut Affe långa rundan is kogen han var jättelugn och fin. Sedan red jag en skritt och joggtur med Wille långa rundan där med. 
Och så fick vi ju årets eller denna vinterns första snö. Mys att rida i snöstorm... 
Snö i Oktober..
Från dressyr träningen igår. Världens finsate <3

Hur fan kan du älska mig?

Gick upp staxt efter åtta och släppte ut härstana, tog in några, mock packa höpåsar osv. inne vid 10 igen då jag duscha, plugga och laga mat. Körlektion vid halv 12, gick bra. Hem och sova 10 min och vidare till tandläkaren.. Får inte ta bort tandställningen imorgon utan får skjuta upp det i 1 månad till.. suck.. 
Hem och lunchfodra hästarna, packa ännu mer höpåsar, och göra iordning Wille och rida han Dressyr i skogen med sällskap av en älg. Gud var ville är nyfiken! Skritta han på långa tyglar när han fick syn på älgen. stannar upp, öronen spikade framåt och ögonen glor så de håller på att trilla ut, då börjar älgen gå/springa iväg och var gör wille? Jo sätter vart i så snabb skritt han kan efter älgen tills han inte se den mer då stannar han som första gången, hjärtat slår i 180 så hela hästen dunkar.haha söt! Gick för övrigt bra och rida, han kändes bra i munnen. Fick lite till i stallet tills jag gick in och somna. Ikväll har jag och mamma kollat film eller serigen "Torka aldrig tårar utan handskar" Nu ska jag sova hoppas jag. 
Längtar till fredag då jag förhoppningsvis får träffa min pojkvän <3 

tjugotredje oktober tvåtusentolv

Gick upp vid 7 och fodrade hästarna, Gick sedan in och försökte sova i 45 minuter och sov 15. Gick ut igen och släppte ut de hästar som skulle ut och in de som skulle in. Mocka, packa höpåsar, och sopa som en galning för vi halv 10 kom Ydregrinden och kolla på stallet, tog lite bilder osv. Jag gick efter det in igen myste med hundarna, sov någon halvtimma, plugga, åt och kolla på Sons Of Anarchy.
Halv två vad jag i stallet igen och gjorde iordning Wille och red han dressyr i skogen, lite framoch tillbaks på vägar, flytta han osv. Stel och streta imot i början men sen gud så fin han var. När jag kom tillbaks till stallet var det bara fort av med sakerna och upp på nästa häst Affe. Red en långtur med det dampet och damp 2 skuggan som hugo red. Jävlar de där skimmlarna kan springa fort kan jag lova! Åter igen när vi var tillbaks i stallet var det snabbt av med sakerna och in och byta om och åka till körskolan. 
 
Hade min första körlektion som gick bra var fett nervös. När vi kom hem plugga Hugo och jag och sedan stallet i några immar igen. Hästtandläkaren kom och tog hästarna. Wille var jättevass så förhoppningsvis blir han lite mjukare i munnen nu och kommer äta lite bättre och inte som en ko som idisslar. vid 9 var vi inne igen och åt kvällsmat. Måste försöka lägga mej nu och inte kolla på SoA. Är besatt av den serigen... Mycket att göra imorgon igen och ska upp vid 7-8 någon gång. 
 
Just det, börjar bli brottom med att bygga ut stallet!

Always together, never apart. Maby in distance but never in heart.


Det här med rubriker...

Fick sovmorgon idag! helt otroligt skönt, hade gärna sova ett par timmar till. 
Hugo och jag åt och städa lite innan vi gick ner till stallet vi 11. Red ut Pinnen med Hugo och Affe. Sedan direkt på Wille och Hugo red Skuggan ev sväng i skogen. Efter det jogga Hugo Viggo medans jag ficka i stallet och sen gicj vi in och åt och eftermiddagen har jag Hugo och pappa kollat på Sons of Anarchy, grym serie jag blirvit basatt av så måste sluta skriva här och kolla det istället. Kvällen har vart mys med familjen som är galen och kommer nog hända en hel del spännande saker framöver! 
 
Första körlektionen imorgon, hjälp!

Höstlov

Dålig Bloggning senaste tiden. Har inte haft varken tid eller lust. Skolan, stallet, rida, plugga och mysa med min pv. 
Nu har jag iaf två veckors höstlov. Så mycklet lov vet jag inte om det är så mycket till lov dock då jag har skolarbete att ta igen, körlektioner, plugg från körskolan och så är det ju just nu tio hästar hemma. Med det är riktigt skönt att komma ifrån Vreta! 
 
Idag har jag vart i stallet sedan halv 9 i spöregn. Ut/in med hästar, fodra, mocka, laga hagar, strö lösdriften, rida Wille osv... Ett avbrott mitt i med fika med bitte och mikael som kom hit och prata lite intresanta saker. 
Nu har jag tagit en dusch, ska ta mej en macka och plugga lite körkort, sedan stallet och fixa allt och ikväll får vi gäster. 
 
 
MIna fina fyra fuxar <3 

<3


Skit med allt

Dålig bloggning de senaste dagarna. 
Lördag, var hemma, sjuk tog det lugnt. Övningskörde till vreta fick hos wille, skritta ut en sväng barbacka. Körde sedan hem igen. 
Söndag, åkte tllbaks vid 10 till vreta, städa lite mer på rumet, var några timmar i stallet, red wille i ridhuset som va fin. 
Måndag, kämpa igenom mej skolan, mådde dåligt efter, gick till stallet och skulle rida men alla ridhus var upptagna och bokade och det spöregna ute vilket inte vart så mys när jag är jätteförsyld. 
 
Idag sjuk igen. Sovit, vart och fixat i stallet, tagit det lugnt och nu har jag vart i stallet ikväll igen. Wille fick gå i skritten i 40 min, kvällsmocka och kvällsfodra alla hästarna. 

.

Jag har skadat andra 
Inte bara mig
Vet du nu var du har mig
Du har inte än chans 
Spring för livet 
Jag är ur balans


.


Myser hemma

Känt mej rätt duktig, igår kväll efter stallet storstäda jag mitt rum/lägenhet. Gud så fint det blev och välbehövligt var det. Idag har jag inte gjort allt för mycket vettigt på förmiddagen myst och tagit det lugnt eftersom jag fortfarande är sjuk, mår dock bättre nu ikväll iaf. Vart i stallet och tagit hand om wille, fixat allt åt han, han fick gå i skritten medan jag mockade och gjorde maten (kanske 40min) och sen red jag han på spåret. Skynda mej hem för att städa garderoben och sen så kom pappa och hämta mej; så nu är jag hemhemma. Ätit mat, mysit framför tvn där jag fortfarande sitter. myst med hundarna och ätit godis, så har det ganska bra :) 

SjukSjukSjuk

SjukSjukSjuk och ännu mer Sjuk, är inte i skolan utan ligger bara i sägen och glor, myser lite med mysis och kravlar mej till stallet och fixar där. Red med malin igår och frida på slingan igår mest i skritt men lite galopp och trav. Hoppas jag blir bättre snart! Wille fick gå i skritten idag, stackarn vill rida..
 
Min fina Wilcox <3

Spring för livet jag är ur balans

Dålig bloggning de senaste dagarna. Vart ganska mycket, Frida har ju vart här och så. Har vart jättekul att träffa henne igen. mysmys. Förövrigt ligger jag nu sjuk, kanske inte så jättekul direkt.. 
 
älskar dej finis <3

Tävling Wilcox Söndag

Red en 110 på morgonen. Han var jättetrött på framridningen och på framhoppningen. Men på banan tagga han till och var precis perfekt. Inte så stark, pigg och springig som i lördags. Tappa galoppen ur sväng in i en komination så rev a hindret. Lite dumt att jag inte va på han mer men rundan var jättebra och jag är svinnöjd :) Världens finaste häst <3

Tävling Wilcox lördag

Tävling idag. 
Bytte ju och hoppade 1m idag ist för 115 imorgon.
Framridningen i 1m, pigg och ganska så fin och mjuk. Och helvete vad han hoppa på framhoppningen. När jag var rakt imot hindret jag red på bara drog han! HELVETE VAD HAN HOPPA. Märktes på han hur kul han tyckte det var. Även inne på banan då han inte riktigt ville lyssna på mej och mina förhållingar utan ville mest springa så fort som möjligt till hindrena. Vilket sluta med 2 ner. Inte så nöjd med recultatet och att jag inte fick igenom min ridning men man kan inte annat än vara superglad över att ha en häst som tycker det är så jävla kul och hoppa! 
 
I 110 red jag väldigt mycket tempoväxlingar på framridningen galopp, halt, galopp, halv osv så han skulle lyssna lite bättre. Märktes även på framhopningen att han lugnat sig lite iaf. på banan gjorde jag en liten ryttarmiss att jag red av han på 2an då felet kom på 3an som stog på linje, då fick han med sig bommen. Annars är jag relativt nöjd med 110. Måste tänka att han hoppa i onsdags och sen var det en månad senast. 
Vart i stallet nu ikväll, Wille har fått gå i skritten, jag har kvällsmockat, bytt till natt täcke osv. 
Imorgon kör vi på en 110 på morgonen. Hoppas edt går bra!

Kanske för jag hade glömt vad poängen med allt det här är

Gårdagen var rätt så jättenice. Hade en svaenska lektion på förmiddagen, håltimma så gick till stallet och mocka och fixa allt det. Åkte sedan till hööks med Lovisa, Ellen, Louise, Michaela och Elina. Köpte nya stigläder, saltsten och en ny fin grimma till Wille. Drog sedan på Kick-off med UF.Skynda mej där ifrån och till stallet och gjorde iordning Wille och träna för TT. GRRRRRRYMT! Hästen, tränaren, jag var amazing! Wille var helt ok på framridningen, funka  okej på framhoppningen, gick bra när vi hoppa en linje på båge med två räcken och sen hoppa vi några språng på en oxer med galoppbommar. Sluta med att den la på 130. Hästen bara flööög över och vi fick några riktigt bra språng. La sedan ihop allt till en liten bana. Galoppbommar, 5 galoppsprång 6,5an med oxer ut på kanske 115-120 cm, vålt över en liten bock, två täcken på båge med 8 galoppsprång imellan båda på 120cm, avsluta med galoppbommar-oxer på 130cm! Kan inte beskriva känslan! Jag njöt, Wille var överlycklig och känns grymt när tränaren säger att man har världens finaste häst!
 
I helgen ska vi tävla. Är anmäld 110 på lördag och 110 och 115 på söndag men ska byta så jag hoppar 1m och 110 på lördag och 110 på söndag. Tar hela helgen som en träning. 
Första innomhus, vill få tillbaks känslan som vi hade innan han blev "sjuk" och bara ha kul. 
 
Idag har jag haft studiedag. Vaka vid 11 utvilad, skönt. Kolla lite film och bara va. Vid 5 gick jag till stallet, Red Wille på slingan med Elina ganska lugnt. Skritta och trava några varva. Lite lagom eftersom har gått rätt hårt senaste veckan. Fixa han och allt annat i stallet när jag kom tillbaks, Smörjde sedan alla saker (sadel,träns,förbygel). Bara och torka av det imorgon efter jag ridit då han även ska duschas. 
Imorgon kommer även min absolut bästa vän och hälsar på, hela vägen från Norge. På kvällen åker vi hem och myser med min familj. Lördag och söndag är det ju somsagt tävling då hon och pappa kommer vara med och hjälpa mej. 
 
Denna helg kan bara inte bli annat än AZUUUUUUM!! Bara umgås med personen jag älskar!! Och Ludde och Wille med som är djur ;) 
 
Världens finaste <3
 
VÄRLDENS BÄSTA VÄN <3

När jag behövde det som mest

Stalldag idag. Hade körning som faktisk för en gångs skull va riktigt kul och jag lyckades riktigt bra faktiskt även om jag hatar och köra och tycker det är läsktigt haha. Träningen på eftermidden va så klart inställd när jag behöver den som mest :( Hoppa lite själv istället.. han va jättefin att rida på backen och verka inte alls va ngt fel på han i hoppningen men jag har tappat all känsla och kändes jätteilla. Har ju inte hoppat på nästan 1 månad och jag som är väldigt osäker i hoppningen tappar jävligt lätt "känslan".. Hoppas känslar ordnar till sig till helgen. Kvällen har bestått av mys med ebba typ 

J A G Ä L S K A R D E J


Wilcox träning denna vecka

Måndag-Slingan 
Tisdag- Hoppträning 
Onsdag- Dressyrträning 
Torsdag- Slingan/skogen
Fredag- Rida dressyr på banan 
Lördag- Tävling vreta 
Söndag-Tävling vreta 
 
Lite så veckan ser ut, beror lite på hur det går på träningen imorgon om jag ska tävla eller inte osv men om det går som jag vill och han känns bra ser det ut såhär. Torsdagen och fredagen kan skifta lite med. 

Wilcox träning denna vecka

Måndag-Slingan 
Tisdag- Hoppträning 
Onsdag- Dressyrträning 
Torsdag- Slingan/skogen
Fredag- Rida dressyr på banan 
Lördag- Tävling vreta 
Söndag-Tävling vreta 
 
Lite så veckan ser ut, beror lite på hur det går på träningen imorgon om jag ska tävla eller inte osv men om det går som jag vill och han känns bra ser det ut såhär. Torsdagen och fredagen kan skifta lite med.