Finaste killen ❤


stallet hela eftermiddagen

Som rubriken lyder har jag vart i stallet hela eftermiddagen, fyra hästar ridna. Börja med Pinnen, red han på banan. Han var jättefin som vanligt. La bommar på mederlinjen som jag red bågar över.
Med Märta bestämde jag mej att utmana ödet och rida ut.. Hon måste ut och galoppera och få puls, vilket vi också gjorde och det gick helt över förväntan, inte en gång stod hon på bakbenen!
Bosse fick jobba lika som Pinnen. Gick också jättefint och vi hade det så trevligt i spöregnet som självklart kom när jag hoppa upp på henne, och som sluta när jag var klar...
Sist men inte minst red jag Wilcox, han fick gå en långtur åter igen i skogen. Jobba han lite som igår men idag hade vi Hugo och skuggan som sällskap och Skuggan var inte så sugen på att vänta om jag ska lägga volter och så, så riktigt lika bra arbete kunde jag inte göra men är överlyckligt av att han är en snäll och trygg häst bara
Kom hem med hästarna, av med sakerna och åkte till Bk och käka med pappa och Hugo. Nu är hästarna fodrade och jag ska ta en dusch och sedan hoppa i mjukna kläderna!

Guld till Sverige?

Tog en lång sovmorgon, eller var helt utmattat efter natten, somnar sent, sover dåligt, vaknar för minsta lilla.. Har sedan kollat på OS, fälttävlans hoppningen. Ingen medalj för Sverige i laget men Sara Algotsson leder ju nu till eftermiddagen då det individuella avgörs. Hoppas på guld! Iaf att hon får en medalj, inga mer fjärdeplatser tack! Har även fixat klart stallet, nu är frågan om jag ska börja rida eller gå in och kolla om det blir något guld till Sverige eller inte..?


Sega jag..

Gick ner till stallet vid 4. Orka fan inte tidigare. Mocka och fixa allt det. Hjälpte Hugo göra iordning Skuggan, eftersom han fortfarande är sjuk så ville vi att det skulle gå så fort som möjligt för han så han kunde gå in och vila sen. Tog in och Viggo och gjorde iordning och longera han som var jättelugn och fin.

Började sedan med Wilcox, då började mitt dåliga humör bli bättre. Borsta och bara stog och myste med han lääänge!
När jag hoppa upp på han tänkte jag "rida en långtur på han nu och sedan mysa och rida Märtra, då är jag nog inne till sju iaf" tar upp telefonen och ser att klockan redan var halv 7. Haha så fel man kan ha med tiden...
Red han iaf en långtur i skogen, gjorde massa tempoväxlingar och övergångar i alla gångarter. Flytta han även mycker i skritt och trav. Han var superduper fin. Så himla underbart att galopper i skogen, solen skiner, står i lätt sitts, hästen går jättefint i form och öronen sprikade framåt.
Kom tillbaks till stallet och hann bara ta av Wilcox sakerna så började det spöregna..
Det var den ridningen med Märta. Kände mej lite lat men när klockan är åtta på kvällen, det spöregnar, rider jag ut står hon bara på bakbenen och på banan kommer det vara snorhalt så då kan jag bara skritta och sitta och bara skrittarbeta henne i spöregn NEJTACK..
Så fick bli massa mys med henne istället. Tvätte hennes ben, borsta henne och pussa massa på henne.
 

Alla våra hästar

Fick en fråga om jag kunde bäretta lite om alla våra hästar, och självklart gör jag det.
Vi äger sju hästar. Jag har två egna storhästar, Märta och Wilcox. Hugo har två egna D-ponnysar Viggo och Skuggan. Sedan har vi en till D-ponny Pinnen som vi köpte i början av sommaren, den har vi lite tillsammans, vi har honom lite som "jobb" att utbildar honom.  Hugo C-ponny Palle äger vi men han står inte hemma. Och sist och minst har vi Dahlman, vår shettis jag fick när jag döptes för 17 år sedan. Dessa hästar är alltså våra och står på vår lilla gård utom Palle. Sen har ju jag som jag srev igår Bosse hemma, en storhäst jag rider åt en tjej och Hugo har just nu en D-ponny Affe hemma som han då rider åt samam tjej jag rider Bosse åt.
hoppas ni fatar lite iaf :)
 
Shafts Lightening Jack
"Viggo" är en Valack född -94
Hugos bästa ponny. De har tillsammans placeringar och vinster internationellt. Placerningar och vinster i 120cm, startat ett par 130. De vann för lite sedan Svenska ponnyderby tillsammans. Viggo köpte vi september 2011.
 
 
 
Price of shadows
Skuggan är en D-ponny valack född -00.
Vi importerade han från Irland i början av sommaren.
Hugo och Skuggan har tillsammns gjort 4 starter, 2 i 1m och 2 i 1,10m med tre placerningar.
 
 
Hembys Parsifal
C-ponny valack född -00
Palle har vi haft i några år, jättefin men tyvärr lite för busig. Hugo och Palle har startat upp till 120 och placerningar i 110. ingick bla i Mjölbys Elitlag 2011 som kom till finlen på strömsholm.
 
 
Dahlman
Valack född -80 A-ponny
Jag fick han av min Mormor i dopprisent för 17 år sedan.
Började min ridkarriär på denna ponny och tror mej, jag har fått smaka på grus.
 
 
Pinoccio
Pinnen är en D-ponny valack född -07
Köpta han i början av sommaren. Han var då inrden sen en tid tilbaks men inte gjort mer. Både Higo och jag rider han. Hugo står mest för hoppningen och jag markarbetet. En väldigt posetiv häst. Nu hoppar han banor här hemma.
 
 
 
Upside Down
Märta är ett surt Fuxsto född -01 ca 1,65 cm mkh
Märta har jag haft i snart 1,5 år. vi har haft mycket motgångar men tävlat 1m. Haft med mej henne på skolan nu första året. Hon gör som hon vill när hon vill och tycker om att bråka. Men trost det är hon världens finaste flicka.
 
Wilcox
 Valack född -94 ca 1,68 cm i mkh
Idag var det en vecka sedan jag provred han. Ägt han i 6 dagar. Vad jag märkt är han en lugn och snäll häst. Precis vad jag behöver nu med mitt dåliga självförtroende.
 
"Bosse"
Sto född -06
Fick henne för ca 2,5 veckor sedan, då hon kom direkt från betet. Kommer rida henne tills skolan börjar.
 
 
 
"Affe"
D-ponny valack
Hugo har haft honom denna sommar. även tävlat han lite tidigare.
 

Morfar

Undra om jag har världens sötaste morfar? Fick brev från han idag. Haha i brevet hade han klippt ut en flera sidor lång artikel om Rolf-göra Bengtsson. Sedan la det 500 kr som jag och Hugo får dela på och så hade han skrivit ett litet brev. Haha så söt! :)


Stallet

Somna jättesent igår, sovit dåligt inatt, gick iaf upp lite efter åtta och släppte ut hästarna. Gick sedan in och sov igen. Nu ska jag ut till stallet. Rida några hästar. Känner att Hugos hästar måste gå. Skuggan och Viggo som ska till SM. Helt ärligt känner jag inte för att vara i stallet alls idag. Vill bara ligga inne i sängen, sova ifatt de timmar jag inte sov inatt och sedan kolla på en film. Bara mysa med mina två älsklingar skulle inte va fel häller eller bara skritta Wilcox en sväng.
 
åå blääääää. Orkar inte :(

Bosse

Fick en fråga om jag hade 3 stora hästar, och svaret är ja. Eller har ju Märta och Wilcox mina två alldeles egna fuxar. Sedan har jag Bosse. Ett 6årigt sto som jag haft i cirka två och en halv vecka. Hon är är inte min utan rider henne åt en tjej. Ska väl ha henne tills jag börjar skolan igen, då jag antar hon kommer åka tillbaks till sin ägare. Vet inte så mycket, bara tider och ser glad ut haha! Fina lilla söta Bosse ❤


.

Jag ångrar att jag inte sparat alla tårar jag gråtit över dej i en hink. Då kunde jag visa dej hur du sårar mej och kanske skulle du då förstå.
 
 
 

Fem hästar ridna

Gick upp runt tio tog det chill till 12 då jag gick ut till stallet. Pappa fixa stallet idag jätteskönt! Red ut Viggo, Galoppera nästan hela tiden så han fick jobba ordentligt. Red sedan ut skuggan, jobba han i alla gångarter, han sänkte sig fint och fick bara ett tokspel. Haha ni som sätt Hugo rida de här 2 hästarna förstår kanske att de är lite heta och starka. Skritt-och travjobba Pinnen på vår "ridbana" han var jättefin, tog det lite lugnt eftersom har stått en och en halv vecka. Skritta därefter ut Wilcox, så skönt att rida ut en sväng helt ensam och bara skritta och fundera på livet. Fixa lite sen lunch åt hästarna och jag gick in och åt pannkakor. Red Märta på banan fin var hon! Nu är jag klar i stallet och ligger i sägen där jag troligen kommer ligga resten av dagen... Vill bara somna och vakna och allt är bra igen. Orkar inte mer med dethär.. Eftermiddagen har var piss, tjutit som ett litet barn..


Kombinerar lunch och efterrätt 😊


Mystur med Wilcox ❤

Är uppe på fjärde hästen, som blir än mysrunda i skogen med Wilcox. Bara han och jag, underbart!


Jag känner mej lite dum, jag känner mej lite svag

Kvällen har bestått av lite småpyssel i stallet. Lagat mat med pappa och myst framför tvn med pappa och bror. Kollat lite på simning och cykling från OS. Hade dock vart lite bättre med ridsport. Nu ligger jag ny duschad i sängen och lyssnar på lite musik, verkar som det se slutat regna nu iaf. Åskat har det gjort under kvällen med. Tycker så synd om hästarna som är ute.. Fast tror helt ärligt att dom tycker det är rätt skönt ute i regnet med. Imorgon skulle helst 7 hästar behöva gå.. Mina tre stora, Hugo är sjuk så skuggan och Viggo har vilat ett par dagar och åker till SM på onsdag så skulle behöva rida dom. Och så Pinnen och Affe måste igång igen.. Ajja får se hur det blir imorgon hur mycket jag orkar och hinner.. Puss godnatt


Hästarna gör mej lycklig

Dagen började skit! Kunde inte sova inatt, vakna, somna, vakna. Var jag vaken la jag och tänkte på massa saker som jag helst inte vill tänka på alls. Sov jag drömde jag jättekonstiga drömmar. När jag väl vakna och gick upp åt jag frukost och var allmänt sur. Mocka och fixa stallet halvklart. Skitdagen började vända när jag och Felicia red ut. Red Bosse som var lugn och fin, dock har hon inga skor så hon ömma lite. Käka lunch och sedan longera jag Märta. Wilcox åkte vi med till nyrk för att rida på lite vettigt underlag. SÅ FIN HAN VAR! Första gången jag verkligen arbetade honom. När jag provred var det mest hoppningen jag koncentrerade mej på. Sedan har han gått i skogen denna vecka och en gång lite halvdan tidning i våran usla "paddock". Jättenöjd med han. Så underbart det kändes! Tur jag har mina hästar som kan göra en skit sur Hilda till en glad Hilda 😃 puss


Börjar om

Bestämt mej för att börja blogga igen. Det beror väl ganska så mycket på två saker. Ett att jag har så sjukt mycket tankar i mitt huvud och då är det så hilma skönt att kunna skriva av sig lite, och sen har jag ju ny häst. Wilcox som han heter och då kan jag tycka för min egen del att det är kul att skriva om det och senare kunna gå tillbaks och titta vad jag skrivit. Följa våran utveckling tillsammans.
Är dock inte så haj på det här med design och sådär så någon gång när jag får hjälp kommer väl även det bli lite roligare. Får vi hoppas.. puss