De tre senaste dagarna

I tisdags hade vi stalldag i skolan. Började med stalltjänst, släppa ut hästar(=dyngsur i pissvädret som var) och mocka. Sedan göra iordning Spacy för lite markarbete. Red henne, riktigt kul att rida en liten pigg häst. På efter middagen hoppa jag Wille. Gick väl sådär. Var nära på att ramla av en gång! har värsta blåmärken på båda mina lår nu, haha 
I onsdags vakna jag och det var vitt på backen. Skolan var seg, usch! Dressyrträning på eftermiddag, gick bra, träna på förvändgalopp. 
Idag har det vart lugnt i skolan. Hade banhoppningsträning på eftermiddagen. Hoppa 110 och 120. Kan ju säga att jag inte är supernöjd med mina rundor, red inget vidare men Wille tyckte det var jättekul och var pigg och glad. Var iaf Nolla i 110 och hade 2 ner i 120. Helena (chef för NIU) var där och titta och tyckte han var väldigt fräch och fin för sin ålder. Är så kul att det är många som har sagt viket är jättekul! 

Regnig jävla måndag!!

Igår var jag i stallet hela dagen eller vakna vid 12 och gick upp direkt då. Red Wille i skogen. Gick inte och åt frukost och värmde mej lite. Gick ut igen och mocka och fixa stallet. När allt sådant var klart var det dags för Märta att ta ett bad! Det tyckte hon var jätteskönt att bli ren och fin. Även om man bara går i hagen med en bebis i magen måste man ändå vara fin! åkte staxt efter det till Vreta igen och lasta av Wille i stallet och så. Kvällen avslutades med min pojkvän. 
 
Idag har vart en seg jävla Måndag. Spöregnat, skola, prov, mörkt och kallt. Dessutom Gick jag upp 20 i 8 och gjorde mig iordnning för att sedan få veta att jag hade sovmorgon till halv 10. Nu har jag precis kommit hem från stallet. Wille fick gå i skritten i 45 minuter medan jag mocka och gjorde maten, borsta även skitgrisen.. 
Nu ska jag väl ta det lugnt, försöka plugga lite och införskaffa mig lite godis. 
 
Nöjd tjej efter badet! 

Som vanligt stallet hela dagen

Fixar och håller på i stallet! Mamma och pappa bygger uteboxar!

https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_50b22725ddf2b31b56002560.jpg" class="image">


En lugn lördag

Hunnit med ganska mycket idag! Vakna vid 12, skönt att sova ut och vakna och mår relatift bra. Åt lite frukost och gick ut till stallet och myste med Wille. Jag och Hugo red en långtur i skogen med Wille och Skuggan. Fixa sedan lite i vindskyddet, la ut massa ny halm så det blir mysigt för ponnyna. Mamma och Pappa har idag börjat bygga på uteboxarna. Nu i eftermiddag har jag pluggat, färgat håret och ögonbrynen. Snart kommer Marlen och Emma så ska vi snacka skit och äta kinamat. 
 
Världens underbaraste <3

Debuterade 120 förre helgen

Tar tag i det här med bloggandet igen. Bloggen har legat nere ett tag. Man kan väl säga att jag haft någon form av bloggpaus. Anledningen till det är att jag inte haft tid eller det har jag väl aldrig men jag har inte orkat ta mej tid och inte haft någon lust alls. Men de senaste dagarna har jag faktiskt haft det. Så då tänkte jag nu när jag är sjuk att jag kör på det här igen så får vi se hur ofta det blir uppdaterat helt enkelt. 
 
Förra helgen var grym! 
Mysig fredag kväll med pojkvännen, pappa och bror. 
Lördagen var det tävling i Mjölby. En dag med världens bästa häst, mina bästa vänner var på plast och min underbara pojkvän. Hoppade först en 110. Var ganska så nervös eftersom mamma jobbade och pappa var i dommartornet och inte kunde hjälpa mej men om tur var fick jag hjälp av Sara Brink, då kunde jag lugna mej lite. Vi satte våran första dubbelnolla i 110 och det räckte till en 6de placering. Startade min första 120 på eftermiddagen. var inte alls så nervös till denna start. Och kan de tänka sig. WILCOX OCH JAG VAR NOLLA I 120 DEBUTEN!!!
Helt fantasktiskt!
Söndagen var en luga dag hemma med familjen, älskling och hästarna. 
 
Veckan som vart börja som alltid med en seg måndag. Hade stalldag med feber i tisdags med körning på förmiddagen och hoppklinik för Johan Spetz på efter middagen som gck bra. Wilcox var jättefin. Hoppa mycket övningar på finder på 70 kansker. Avsluta med att hoppa en linje på långsidan på en meter kasnke. Blev sjukt besviken att vi inte fick hoppa mer. Eftersom gruppen innan fick hoppa både betydligt högre och mer. Men för oss räckte inte tiden till. Irriterande eftersom jag sätt fram mot denna träning men men var ju skönt för Wilcox som tävlade i hegen att ta det lite lugnt. 
I onsdags var jag hemma från skolan eftersom febern höll i sig, som tur var red Hugo Wille. Torsdag var jag hos tändläkaren hela dagen och tog bort tandställningen. Red Wille lite lugnt på eftermiddagen i paddoken, har har blivit så himla fin vilket är superkul! På kvällen hade vi kurs för Sara Brink om banbyggning och vad man ska tänka på när man hoppar osv, riktigt bra! 
Idag har jag legat i sängen hela dagen, mår sämre igen.. Snart kommer väl pappa och hämtar mej och Wille så vi åker hem över helgen.Lite bilder från tävlingen här under och avslutningsvis på mina "nya" tänder!