Mina favisar <3

 
Sista lovdagen imorgon, efter det bir det bättre uppdatering!

Ullared

Extremt dålig bloggning.. Men i Torsdag skrittades och travades Wille och Lilly red jag på fältet. Älskling kom på kvällen.
Igår var vi i Ullared hela dagen med älskling, Hugo och mamma, fick med mig en hel del hem, stannade även på Charlies påvägen hem där det blev yttligare mer saker bla ett Kingsland stalltäcke :) 

Stallet all den vakna tiden

Orkade verkligen inte uppdatera igår kväll. Var hur trött som hälst verkligen. 
Tog iaf sovmorgon på morgonen till 10 vilket var extremt skönt. Gick ut och släppte ut hästarna, in och käka och ut igen för att fixa stallet. När det var klart red jag Lilly, jobba henne i väldigt låg form vilket är super för henne. Sen var det packa och fixa Wille för att sedan in och slänga i sig maten och sen ut och byta täcke och linda innan vi lasta och åkte till Kumla för träning för Lotta Björe. Väl framme kolla jag på Hugo som red gruppen innan mig innan det blev min tur. Wilcox var så himla fin på framridningen och på framhoppningen, helt magisk! hoppa lite olika delar av banan på låg höjd och allt gick helt perfekt. Avsluta med att hoppa en bana på 110-115 och allt gick bara så bra. Hade en sådan perfekt känsla hela ridpasset!!
 
Väl hemma tog vi hand om hästarna och kvällsfodra innan vi själva gick in och åt, plugga lite körkort och sen gick och  mig. 

Fotografering Laman

 
Hade ju dock inga b-ponny saker kvar så som nu ser var alla saker väldigt stora. Tränset är igentligen shettisens och det passa inte på långa vägar! Men söt är hon allt. Malva som rider. 

Planering de sista lovdagarna

Onsdag- Träning Lotta Björe med Wilcox
Torsdag- Älskling kommer förhoppningsvis
Fredag- Ullared 
Lördag- Hugo tävlar, jag kommer nog få lite målar uppgifter här hemma
Söndag- Några i famlijen tar nog en tripp till Göteborg (får se om jag ska med)
Måndag- njuta av sista lovdagen 
 
Alla dagar ska ju såklart astallet fixas och alla hästar ridas! Men så ser det sista lov dagarna ut. Det "speciella" som händer så att säga :) 

Tisdag

Vart på pappas jobb idag igen och pluggat körkot i 4 timmar. Väl hemma har det vart ett antal timmar i stallet tillsammans med Hugo och Malva. Allting fixat, flera hästar ridna och massa mys. Jag har ridit Wille som fick gå ett pass i hagen och all snö. Gud vad skoj han tyckte det var. Bocka och hade sig som tusan. Tvätta och smörjde alla hans saker, blev riktigt fint. Imorgon är det Lotta Björde träninga som gäller! 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och ringa min pojkvän innan jag somnar. Godnatt allesammans!

Tisdag

Vart på pappas jobb idag igen och pluggat körkot i 4 timmar. Väl hemma har det vart ett antal timmar i stallet tillsammans med Hugo och Malva. Allting fixat, flera hästar ridna och massa mys. Jag har ridit Wille som fick gå ett pass i hagen och all snö. Gud vad skoj han tyckte det var. Bocka och hade sig som tusan. Tvätta och smörjde alla hans saker, blev riktigt fint. Imorgon är det Lotta Björde träninga som gäller! 
 
Nu ska jag lägga mig i sängen och ringa min pojkvän innan jag somnar. Godnatt allesammans!

Wilcox ♡


Måndag

Haft en bra dag som började som sagt på pappas med 4 timmars plugg. Åkte hem och  gick ut till stallet. Fixa allt med Hugo och Malva, sedan red vi alla ut. Jag på en bockande Wille, Hugo på en snäll Palle och Malva på en het och bakut sparkande Samson. Kom hem och var blöta av den äckliga snön.. Fixa iordning Laman för fotografering och Malva red Henne. Hon var väldigt spend i början men sedan gick det riktigt bra. Hugo jogga Lilly. I eftermiddag blev det en tur till sharpman där jag köpte en slick godis till Wille, Utetäcke till Märta och ett par animo ridbyxor till mej! Bild kommer imorgon. ikväll har jag i  en dryg timma vart i stallet och fodrat, plockat med lite saker och borsta och myst med Märta! 

Söndag + Måndagmorgon

Förlåt för ingen bloggning igår men får verkligen inte igång internet på min dator.. 
Igår var det fullt upp i stallet hela dagen. Var upp vid 8 och fodrade, gick in och sov en timma till och hade en mysig frukost med familjen. Gick ut alla och släppte ut hästar, jag och pappa åkte och lämna två ponnysar och tog med två hem, bland annat Pallebus. Mamma klippte tvättade och klippte laman så man kan nästan se att det är en ponny nu. Brodda Palle och red ut han i skogen. Va lite nervös med tanke på att sist jag red han kasta han först av Hugo 2 gången och sen mig 2 gånger, var ju i och försig länge sedan men ändå. Han vad snäll och lugn. Galopperade mycket i djupa snön. Åt vofflor till lunch och gud vad gått det var! kan inte minnas när jag åt det sist. 
Eftermiddagen bestog av av mysa med Wille och skritta ut han en sväng barbacka i skogen och lie småfix i stallet. 
Lilla Laman 
BusPalle!
 
Just nu sitter jag på pappas jobb och pluggar ifatt lite jag missade sista veckan i skolan när jag var sjuk och sen körkort. 3 timmar klart, 1 timme kvar. Snart hem och rida och fixa stallet. Tror vi verkar bli ett gäng! ska även fotta laman i eftermiddag så hoppas på bra väder. 

Hemma och lov = underbart!!!

fyfan vad skönt att vara hemma. Har ju tävlat idag. Skulle ridit 110 och 120 men han kändes inte helt ok i 110 så strök 120. I 110 hade jag iaf 2 ner, bra runda han lyfte helt enkelt inte på benen 2 gånger. Åkte hem efter att kollat lite på tävlingarna. Fixa Wille som var jätteglad att vara hemma. Käkade god fisksoppa och red Lilly lite i hagen. Hon var fin och piss som vanligt. Nu har jag precis kommit in efter att ha tagit in hästarna, myser och snackar skit med bror. Inser nu hemma vad jag saknat allt här hemma, alla hästar, hunderna, familjen, mammas mat och själva miljön.
 
såhär mys har vi <3

Fredag - Hoppträning

Kom inte upp till resus engelskan i morse. Mådde inget bra och magen värkte. Kravla mig iaf upp till tränings och tävlings läran. Gick på den och sedajn direkt till stallet och hade hopplektion på Wille.
Framridningen var han helt okej. Fick jobba ganska mycket med feber i kroppen. Har var lite stel och så i vänstervarv. Hoppa fram och han verka till en början lugn men efter att ha hoppar två-tre språng blev det fart på han. MIn lilla ADHA hät har ju inte hoppat på en vecka så är man 19 år gamal måste man ju ruscha fran till hindrena och efter. Haha söt! hoppa i både trav och galopp. på en liten övning. För att han inte skulle rusa så dant innan hindrena fick jag trava på en volt innan ett hinder över en travbom som låg 1,5 meter ifrån hindret. Hjälpte ganksa mycket faktiskt och han verka börja lugna ner sig. Avsluta med att hoppa en bana med 8 hinder på 120cm och då var han riktigt fin faktiskt. Jättebra och fint avslut.
Känns bra inför imorgon då jag åker och tävlar i mjölby 110 och 120.
Det som inte känns lika bra är att jag haft feber och känt mig tjock i halsen idag och haft ont i magen men det har vart mycket bättre nu på eftermiddagen/kvällen Dock har jag fått typ kramp i benen (?) nu på kvällen, känns typ som växtvärk men nu ska jag väl inte växa mer hoppas jag?
Nu ska jag packa ner det sista, ta mig en dusch och pussa på min pojkvän så ska lilla hypokondikern här sova sen ;) 

Alla hjärtans dag ♡

Älskar min pojkvän något sjukt, likaså min familj, mina vänner och mina hästar! Haft en bra men sjuk dag med mycket kärlek med min fina pojkvän!
 

Torsdag

Hade inte så mycket att skriva igår. Va hemma, var i stallet en sväng och fixa allt och red Wille i skogen en sväng! Mådde både bvättre och sämre efter ridturen. Idag har jag vart i skolan, mått skit till och från. Hade iaf möte med Bilteam som sponsrar vårt UF företag. Gick hem sista lektionen då jag inte mådde bra och vi ändå hade eget arbete. Vart hos Wille som fick gå i skritten i ca 1 timma, borsta han och myste. 
 
Bättre och roligare uppdatering imorgon eller kanske ikväll :) 
 

trött på det har!

Sover,sover och sover. Nu ska jag kravla mig till stallet, till min underbara fina och skritta en sväng. Få lite luft och hoppas på att må bättre sen. 

Jag får lixom ingen ordning på mitt liv, det kan vara så förfärligt, de kan va så bra

Ingen uppdatering igår. Min dator gick sönder och var på dåligt humör så orkade inte. Jobbade iaf 8-12, tog imot så in i helvete, mådde verkligen inte bra. Gick hem käka och gick sedan till staller och fixade det. Ebba hade vart snäll att mocka då med, plus att hon hoppade in och jobbade eftermiddagen åt mig. Red ut Wille i skogen. Galopperade i snön och hade det riktigt mysigt och glömde för stunder bort hur dåligt jag mådde. Det ända jag kunde känna var ren lycka! Gud så mysigt det var, bara jag och Wille, ensam i skogen med all snö. Han var pigg och busig och verkade vara lika lycklig som jag. Städade som en idiot när jag kom hem så det blev riktigt fint faktiskt. Eddy och hans pappa kom och fikade. Sedan har det bara vart mys med älskling, laga och åt god mat mm. 
 
Idag mår jag ännu sämre, ont i huvudet så jag tror det hoppar av snart, kan inte svälja och har nog feber med.. 
Var hos skolsköterskan i morse som trodde jag hade magkatarr. Jippi.. Fick några tabletter iaf. 
Var även hos data-fixar-snubben och skulle lämna in min dator men det var visst inte så farligt ;) bara ta in och ut batteriet haha
 
Min ängel <3

Jobblördag

Har väl vart vaken sedan halv 7 imorse då jag inte kom upp ur sängen för jag hade så ont i magen, kunde knappt äta frukost häller. Gick till stallet och bytte täcke på Wille och sedan vidare till skolstallet för jobb. På lunchen åt jag och Malin våra pastasallader (min pastasallad utan sallad) och gick sedan till stallet igen där Världens bästa Ebba hade mockat och fixat allt! underbara hon! skynda på med Wille och red han i drygt 20 minuter, hann inte mer tyvärr. Han kändes så hilma fin och hann ju bara rida han i alla gångarter innan jag va tvungen att sluta. Skyna vidare till skolstalet för jobb igen. Nu har jag precis kommit hem, är trött, mår inget bra och orkar bara inte göra någonting... 

Fem månader med älskling

Att träffa en person, egentligen helt av en slump.  Börja lite halvt oseriöst, vilket båda var inställda på det var så de ville ha det. Några få dagar senare insåg jag att det va kört. Insåg ganska snabbt att det var försent, var typ totalt nerkärad i denna kille.

Idag fem månader senare älskar jag honom över hela mitt hjärta, vi bor tillsammans och han räddar in princip alla mina dåliga dagar och gör de till de bästa. De bra dagarna är bra på grund av just han är så förbannat jävla underbar! Tror inte att jag kan komma på en enda person jag träffat i hela mitt liv som är så underbar! Vi skrattar och gråter tillsammans, kan prata om allt mellan himmel och jord. Kan vara mig själv helt och håller med dig.

Jag kommer nog aldrig kunna beskriva med några ord som finns i en svensk ordbok hur mycket du betyder för mig. Hur du lyser upp alla mina dagar och hur bra du får mig att må.

Jag älskar dig över hela mitt hjärta och du är det bäst som har hänt mig <3 

 


 


Så sant


Fredag

Var och åt frukost i skolan imorse, jobba engelska 1h innan jag och resten av mitt UF företag drog till banken och hade möte, åt lunch på donken, tillbaks till skolan och tränings och tävlingslära. Efter det hade vi NIU träning men eftersom jag hade haft jätteont i magen idag igen till och från hela morgonen och Malin inte hade någon häst att rida red hon Wille på träningen vilket gick jättebra. Känner att det var bra för mig att se någon annan rida Wille med. De hoppade en bana på ca 1m och var jätteduktiga! Kanske lägger upp en film sen ;) 
 
Nu ska jag snart gå till affären och handla lite mat och onyttigheter till helgen, det kan jag förtjäna eftersom jag jobbar hela helgen och dessutom har älskling åkt hem. Hatar när det händer. Men som tur är har jag Malin som jag kan mysa med istället, och Ebba och Frittis såklart! Ikväll är det pizza fredag (tror dock inte jag kommer käka pizza), bak, körkortsplugg och massa mys!

Något som får en vilja fortsätta kämpa!!

 
TackTackTAck så jättemycket! Sånt här som gör att man blir helt varm i hela hjärtat! Växte just en centimeter som person! Tack! 
 
Inlägget jag skrev hittar ni HÄR 

Torsdag

Skola, skolan, skolan och åter igen skolan. Haft ont i magen till och från hela dagen. ÄCKELMAGE..
Vart istallet, fixat Wille fick gå i skritten eftersom min mage va som den va. Ska lägga mig nu. Har ju inte sovmorgon på fredagar längre. I helgen är det jobb som gäller! Hoppas jag mår bättre och är på bättre humör imorgon... 

Onsdag

Skolan, började jävligt segt men rullade på mot slutet. Haft mycket disskutioner med lärare om min engelska idag som jag ska försöka klara mig igenom, vet inte hur det kommer bli.. Låter inte direkt på lärarna som jag kommer klara av det.
Gick hem, tog det lite lugnt och gick sedan till stallet, fixa allt och red en sväng barbacka på Wille i "skogen", kallt, halft snöstorm, half och mörkt men fan så underbart att det bara va han och jag! Borsta och myste lite extra efter. Vart hemma myst med älskling som är världens bästa, lagat mat och ätit. Nu ska jag plugga till provet imorgon, läsa några sidor i körkortsboken och försöka kolla på film med älskling utan att somna. 
 

Johan Spetz träning

Stalldag på morgonen, unghästhantering. 
Eftermiddagen var det träning för Johan Spetz som stog på schemat. Skrattade och travade fram 30 min innan lektionen borjade och sen 1 timma och en kvarts träning. Både jag och Wille var helt sluit efter. hihi
Bestämde mig redan igår eftermiddag att imorgon ska det gå bra, jag bestämde mig för att skapa bra föruttsättningar med mycket sömn, bra frukost, bra lunch, se till att håll mig på bra humör. Jag bestämmde mig för att KÄMPA. Och det gjorde jag och bra gick det! Allt handlar ju om inställning, tålamod, konsentation osv, listan kan göras lång.. Inte alltid lätt att lyckas med det när man själv skapar dåliga förutsättningar, andra gör det åt än, hästen är inte på humör, allt runtomkring är dåliga förutsättningar.  
 
Han var jättefin på framridningen efter lite hjälp från Johans håll, jobba på riktigt bra. När vi börja hoppa fram var han jättepigg och gasa på som fan 10 meter innan hindret men han lugna ner sig allt eftersom. 
Hoppade inga höjder, vilket jag känner att jag inte har något behov av för tillfället. Har startat fyra 120, så det vet jag att jag kan hoppa. Utan låg på 1 meter höjd, fortsatte leta perfektion och lyckades ganska bra flera gånger! 
 
Är så nöjd med att jag är nöjd över min och Wilcox insatts, att jag var glad och posetiv. 
Allt blir ju faktiskt både mycket roligare och enklare då. 
 
 

Lördagkväll+söndag+Måndag

Lördagens fest blev jävligt bra. Dock lite synd att alla inte kan bete sig men när de väl va hemskickade var de kanon och tror alla var nöjda och glada!
Söndagen gick i stort sätt hela dagen åt att städa och så. Var en snabbis hos Wille och fixa allt och myste lite, kvällen blev de film mys med min absoluta favorit <3
Lite halft snygga sådär <3 haha
 
Idag har de vart skolan på schemat, började med att kolla film, fick kämpa för att hålla mig vaken. Hade två lektioner till och sedan lunch och hål i ca 3h då jag hann med att käka, fixa satllet och rida 40 minuter i ridhuset på Wille. Underbart att ha skolan, stallet och hem på typ samma ställe! Han va lite stel men han vilade ju igår och hade en skritt tur på långa tyglar i lördags så, gick helt ok annars. Kände själv att jag inte riktigt orkade jobba han helt eftersom jag hade så sjukt ont i magen. När stallet var klart gick jag till sista lektionen som var idrott. 
Va hemma en stund innan jag gick till skolan igen för ett möte med specialläraren och pappa. Efter det hade pappa och jag lite skitsnack.
Gick hem igen laga mat, åt, läste många sidor i körkortsboken, sov i 20 min innan vi hade gofika med Fritid(boeendepersonalen). Nu har jag tagit en kall dusch. Underbart att bo ett ställe där det inte finns varmvatten, värme och internet kronglar... 
Ska nu mysa ner mig i sägen och kolla på en film med världens mest underbaraste och finaste människa.
 
Imorgon är det stalldag på förmiddag, träning för Johan Spetz efter lunch. På kvällen är det plugg, körkortsplugg och ev gymmet som gäller!
 
Puss godnatt!

Lördag

Fredagen var som planerad.
-Har tränings och tävlingslära (ända "lektionen") check!
- Hoppträning med Wille check!
- städa rummet halft check 
- plugga körkort ---
- fixa lite skit tills lördag check!
-eventuellt gymma check!
- ha en lugn och mysig fredags kväll med vänner och pojkvän check!
 

Trännigen gick väl inte direkt dåligt men hörde ihop lite med inlägget jag skrev igår. Har inte så mycket mer att skriva om gårdagen. Var iaf duktig att gymma. 
 
Idag ahr jag vart i stallet, skrittat ut en långtur eller lång och lång i kylan som va idag var den lång iaf. Mockat och fixat allt. Nu ska jag snart färga håret, börja förbreda mig och allt annat inför ikväll då det är min och Jennifers 18/19 års fest!  
 
 Kommer kanske något mer inlägg i eftermiddag!
 
 

Att vara livrädd för det man älskar mest

När jag nu börjar skriva detta inlägg vet jag inte om det bara kommer bli ett par få rader eller en lång sida. Det jag vet är att det jag kommer skriva är svårt för mig. Kanske något av det jobbigaste i mitt liv. Någon jag upplever näst intill varje dag. Hoppas ni som är inne och kikar på min blogg läser detta och kasnke kan få en klarare uppfattning hur jag är eller mer hur jag har det. 
 
Jag har så länge jag kan minnas varit rädd för, inte hästar, inte för ridning men utan mer själva hoppningen. Jag har alltid varit väldigt höjdrädd och det är inte ofta jag har tyckt det har varit roligt att hoppa, hoppträna och inte alltid häller tävla. När jag därimot vart påväg hem från lyckat tävling eller träning jag jag tycka att det var roligt att hoppa. 
Det här inte spelat någon direkt roll på vilket häst jag suttit på utan så fort de kommer fram ett hinder vänder det sig magen. 
Jag kan inte säga vad detta beror på. Visst jag har ramlat av, jag har brytit ben i min kropp, jag har fått åka ambulans och jag haft ett antal hjärnskakningar (kanske därför jag inte är så smart nu) men ingen speciell gång som gjort att jag blivit rädd och var lika rädd innan någon sådant hände. 
 
Det har är något som jobbar IMOT mig varje dag. Jag vill verkligen satsa på detta, satsa på hoppning och JAG VILL BLI RIKTIGT BRA! Men det är inte så lätt när jag så fort känner ett litet misslyckande i hoppningen blir rädd. Räcker med att en person jag rider i samma grupp som på träningar ramlar av, kommer adrenalinet fram. Hela min kropp skakar, huvudet hänger inte med, jag får lixom hjärnsläpp och ser inte vart hindret står. 
 
Varför jag änns håller på att hoppa igentligen vet jag inte. Och jag har mot min vilja vart nära på att sluta med det. Kankse satsa på dressyr istället. Men jag vill inte! Jag vill bli proffionell hoppryttare. Hur ska jag lyckas? hur ska jag övervinna min rädsla? 
 
Wilcox har hjälpt mig otroligt mycket. Fått en sådan underbar känsla av att få lyckas och att få känna mig trygg. Han har fått mig från att vara livrädd att hoppa 90  till att ändå få det kännas relativt okej att tävla nationella 120 på några få månader. Men mista lilla snesteg blir jag osäker ibland livrädd.
 
 
Senast idag ramla en tjej i min grupp av. Hon slog sig inte, blev bara ett lite missförstånd mellan hennes nya unga häst. Hon var snabbt upp igen och fortsatte hoppa medan jag när det var min tur våga inte rida på en oxer på 1 meter, utan hela min kropp skakade, jag kunde inte se vart exakt hindret stog. Och vad gör jag som jag alltid har gjort och uppenbarligen inte kommer sluta med på ett bra tag innan jag lyckas göra av med denna rädslan, styr ifrån hinderet. 2 gånger innan jag kunde samla ihop mig och komma igen.
 
Är så trött på detta att min rädsla hindrar mig från att komma dit jag vill och hindrar mig från att göra det jag älskar.
Allt blir mycket svårare, jag får kämpa så jävla mycket mer och må så himla dåligt över detta.