Torsdag

Skolan som vanligt 8-16:30 inget kul och säga om det. Har iallefall skrivit klart en uppgift så har förhoppningsvis klarat den och har då 2 F varningar mindre. Har nog lagt ner minst 7 timmars arbete på den uppgiften.
Kom hem från skolan myste och åt mat. Råka slumra till någon halvtimma innan jag gick till stallet vid sju.
 
Gjorde iordning Wille och red i ridhuset som var fullt när jag kom dit. Hästar, unghästar, tränare, någon som longera, icke styrbara hästar mm. Men lagom till att jag värmt upp klart försvann alla och jag hade hela ridhuset för mig själv. Min snälla underbara dressyrfreak till vän Frida hjälpte mig och det gick helt okej. Han vill inte riktigt ställa igenom och inte häller trampa under sig men efter lite tjat från Frida börja det lossa lite iaf. Vid nio hade jag allt i stallet kvar att göra + kvällsfodringen men med lite teamwork var allt klart vid halv 10 då vi begav oss hem för lite käk och slappa!
 
Wilcox idag! 
 
 
 
Imorgon ser det ut som följande
-Har tränings och tävlingslära (ända "lektionen")
- Hoppträning med Wille
- städa rummet
- plugga körkort 
- fixa lite skit tills lördag
-eventuellt gymma 
- ha en lugn och mysig fredags kväll med vänner och pojkvän 

Fina saker säljes

Såg på en av mina bästa vänners blogg att hon tänkte sälja lite fina hästsaker ifrån alla möjliga märken och stolekar. Jättefina och vissa tilloch med helt oanvända saker till bra pris. 
 
Här hittar ni hennes blogg och länk till anonserna 
 
 
 
 
 
 
 

Onsdag

Dagen har bestått av skolan för hela slanten, hände väl inget speciellt eller kul direkt. Efter skolan drog jag, Ebba och Fritts i till stan för jag skulle köpa en ögonbrynspenna, vilket sluta med att jag kom hem med betydligt mer än så. Slängde i mig en macka när jag kom hem coh drog till stallet. Wille fick gå en dryg timma i skritten medan jag fixa allt annat. Kom hem och käka god mat och nu är jag här. Ska alldeles staxt sova.
Tänkte lägga ut annat inlägg igår kväll men somna vid 8 så det får bli senare i veckan. 
 
Blir förhoppningsvis roligare uppdatering imorgon :-*

De tre senaste dagarna i mitt liv

Haft ganska mycket de senaste dagarna så tänkte skiva lite om alla nu.
I söndags hände väl inte allt för mycket. En lång sovmorgon, stallet där jag fixa allt och myste lite  med min prins. Red han en lugnare pass i ridhuset. Han var ganska stel och så. Inte så konsitigt när han gått i skritten, vilat och skrittat ut oså. Kvällen bestog av pixxa med Malin, Jennifer och min älskling. 
 
Måndags  Var det skolan som vanligt, rulla väl på ganska bra. Hade dressyrträning på eftermiddagen med Wille. Gick helt ok. Fortfarande lite stel men blev bara bättre och bättre. Jobba mycket med flyttningar, öppna mm.
Kom hem ocg plugga lite körkort innan jag somnade... Vakna 15 minuter innan bussen gick som vi skulle med till stan fär att kolla bio. Åt på Donken och såg filmen Ego. Bra film tycker jag. 
 
Idag som alltid på tisdagar hade vi stalldag. Allt var bara jättedåligt, inget självförtroende kvar, orkar inte skriva om det.. Glöm det dåliga och fokusera på det bra var det ja...
Eftermiddagen hade vi hoppträning MED MIN ÄLSKADE HÄST SOM ÄR BÄST! Hoppa fram lite och gick ganska snabbt på att hoppa bana. Hoppa inga höjder utan sökte bara efter perfektion men gick inget vidare när Wille var så pigg och sprang. Skiver nog ett eget inägg senare i veckan om just det sökandet... 

Brev

Fick idag ett gulligt brev med 4 täckningar på Wille, märta, skuggan och Lilly. Tack så jättemycket för de fina bilderna och rörande orden!

Ridsportsgalan

FYFAN VILKEN JÄVLA UNDERBAR KVÄLL!!!!
Underbara vänner, god mat, bror fick pris för årets ponnyryttare hoppning och ALLT VAR SÅ JÄVLA BRA!!!!!
 

Förberedelser till ridsportsgalan

Blev ingen ridning igår, va inte hemma föräns halv 9 och jag hade sjukt ont i fötterna efter ett par timmar på stan i 12 cm klack! Fick med lite vardags kläder hem, fyra toppar och tre par torsor drygt 200 kronor för allt. Så shopping gillar vi. Kvällen bestog av babbel, bakning, musik, godis, förbredelser för ridsportsgalan och massa skratt. Precis så man vill ha det en fredagskväll med sina bästa vänner! 
 
Idag var jag väl uppe vid åtta- halv nio. Käka och gick till stallet, fixa allt till Wille, hjälpte Malin och Jennifer lite med att klippa Bizze (höll undan den enorma manen), red Wille två varv på slingan (2km) mest skritt och trav men om han fick bestämma galopp. 
 
Nu har jag käkat lunch och duschat och ska väl såsmåningom börja fixa mej inför ikväll. Ingenaning vad jag ska göra med mitt hår, hur jag ska sminka mig och kan inte bestämma mig vilka skor jag vill ha.. 
Bild från förraåret med mina fina tjejer!
 

Torsdag + halva Fredag

Orkade inte blogga igårkväll. Och kände att jag inte hade så mycket ocjh skriva häller. Fullt upp samtidigt som det inte händer något, inget kul iaf. Igår var det först skolan, satt kvar efter i 3 h och jobbade på en uppgift som jag nu kommit halv vägs med, när det är klar har jag två F- varningar mindre! skönt. Gick till stalelt efter, var där och myste med Wille och fixa allt. Han fick gå 1 h i skritten. Hjälpte Frittis och kvällsfodra. Kom hem käka nudlar och snacka i korridoren och avslutade kvällen med att kolla på film med älskling. 
 
Idag hade jag jävligt ont i huvudet imorse och stanna därsör hemma från skolan eftersom vi ändå bara skulle kolla på bio. Gick till stallet starxt innan ett och fixa allt och Wille fick nya skor. Nu har jag gjort mig iordning och ska vidare till stan med mina vänner, hämta upp en grymt saknad vän och inhandla det sista tills imorgon. Ikväll blir det tillbaks till stallet för att rida Wille och såklart är det Pizzafredag!

onsdag

Bloggade inte igår, hade inte så mycket att skriva direkt. Skolan, stallet, städa, mat, skitsnack med vännerna mm. 
skriver mer ikväll

Tisdag

Vart så otroligt fint men kallt väder idag. Hade stalldag i skolstallet på förmiddagen, Först stalltjänst och sen hade vi genomgång hur man bedömmer hästar och så fick vi sedan göra det själva. Kallt som fan var det iaf. Efter lunch hade vi hoppträning. Övade omhoppningssvängr och så kortar vägar som möjlg. Gick bra och bra lydnadsövning för wille. Hoppa tyo 30-50 cm eftersom jag tävlade i söndags, så kanske inte ska kalla det hoppa men. Har inte gjort så mycket mer på eftermiddagen, sovit lite har inte mått så bra, planerat fest och nu kollar jag återigen på skräckfilm efteraom min pojkvän tvingar mej. 


Måndag

Skolan idag. Var väl som vanligt. Hade prov i tränings och tävlingslära. Hade dressyr träning med Wille vilket gick bra! Han är ju bäst som vanligt. Ska försöka få film på oss under ett dressyrpass och lägga upp så småningom. 
Jobba mycket med framdelsvändningar, var ett litet lagom pass sådär efter tävlingen igår. 
I eftermiddad har jag ätit god mat, bakat chokladbollar med Jennifer och sovit. Nu tvingar min förtillfället dumma pojkvän att kolla på skräckfilm, hjälp!
 
 
Finaste Wille idag <3 
 

Tävlingsresultat

Lite ringrostig start på året. Okej i 110, fick inget riktigt flyt. rev 6an. De va kanske lite onödigt kan jag tycka. Inte så mycket och säga mer om den rundan. Red han lite flack i 120. Hade jättebra galopp innan ettan men efter det tappa jag koncentationen i 1 sekund då en annan ryttare va på väg ut där jag skulle rida, fick ett halvdant språng och fick inte tillbaks han så bra mellan hand och skänkel. Men bestämmde mig iaf för att jag inte skulle börja fega och rida på ordenkligt vilket jag gjorde. Det resulterade till att han blev lite flack . Hade 4 ner. Något får jag ta på mej och resten va för det gick lite "för fort" för att få upp fötterna. 
Både han och jag glada att säsongen är igång igen! Bara hem och träna så ska allt snart lossa och då kommer det blir riktigt jävla bra!
Lägger nog upp fler bilder imorgon :) 
 
Nedre bilden tagen av Ida Landkvist 

TAGGA TÄVLING

Tänte va lite snäll och ta morgonfodringen och utsläpp imorse åt Ebba och Frittis. Nu är det klart, Wille är klart och sitter nu och äter frukost med bror. Åker väl om någon timme skulle jag gissa på. 110 och 120 står på schemat idag. Kan gå lite hur som med tänke på hur lite vi har hoppat. Hoppat EN bana sen grevagården och den la på 1m typ. Tar hela ´dagen som en träning och som en liten start på året :) 

Lördag

Igårkväll när jag satt uppe och vänta på att min pojkvän skulle komma hem pilla jag lite med bloggen och tyckr väl ändå själv att jag lyckades ganska så bra med tanke på att jag suger på allt med datorer osv. 
 
Idag kom jag väl upp ur sängen halv 11. Städa rummet, laga mat till mysis som jobbat. Hans mamma och hennes pojkvän, man, sambo eller vad man kallar det kom och hälsade på. Fika och prata lite. 
Blev dags för älskling att gå tillbaks till jobbet då jag hängde med och kollade lite på alla väldigt söta med illaluktande djuren. 
 
Gick sedan direkt vidare till stallet. Mocka, fixa maten och packa allt till tävlingen imorgon, myste och borsta på  Wille och vänta på att klockan skulle bli så mycket så  ridhuset va ledigt. När det väl va det kände jag inte min fötter längre. Red iaf ett intensift pass på 25-30 minuter kändes okej trots allt lager kläder. Kom hem från stallet, kolla på skräckfilm i köket med brudarna, jävlar va rädd ja va. Hugo kom hit och ska sova här inatt. Laga god kvällsmat åt mej, eddy och hugo. Nu ska vi bara ta de lugnt resten av kvällen. Tidig morgon imorgon! 
/H

Fredag

Älskar fredagar! 
Gick väl upp vid 11. En mysig morgon med älskling. Åkte vid halv 12 till stallet och mocka. Hade sedan hopptäning. Var bara jag och Malin som var med! underbart skönt!!! Gick strålande. Fin på framridningen, lyssna bra på framhoppningen. Huvudövningen var...
(extemt fint målat) Hoppa detta på en åttvolt. 
1. två galoppbommar som la en liten bit innan, oxer på ca 130cm. Tre galoppsprång på böjt spår till räcke (2an) på ca 1m. 3an lika med bommarna som på 1an, räcke 120 cm, tre galoppsprång räcke (4an) på ca 1m. Och så fortsatte det.
Grymt nöjd med hästen, hoppa inte överdrivet mycket. På söndag är det tävling i Mjölby 110 och 120. 
Eftermiddagen har bestått av lite mys med vänner, käkat pizza, ätid godis och bakat muffins! Mums!
 
/Hilda 

Följ mej på INSTAGRAM

 
FÖLJ HildaWihlmark PÅ INSTAGRAM

Torsdag

Skolan från 08:10- 16:30 allt har väl flytit på bra! älskar at komma hem sånna dagar från skolan där jag känner "fan vad bra jag vart idag". Kämpat med skolan,  hållt koncentrationen, jobbat hela lektionerna och visst kanske inte lika snabbt som alla andra MEN jag gör så gott jag kan! Usch har det riktigt tufft i skolan nu :( 
 
Kom hem vid halv 5 hamna på Fridas rum med henne och Ebba. Var lite ärliga någon timma innan vi tog tag i att ta oss till stallet. Kom dit och stog och mocka när min pojkvän kom och överaska mej och skulle hjäpa till vilket kanska inte sluta så bra...
 
Gjorde maten och iordning Wille. Tänkte rida ett kortare, lättare pass i ridhuset men så blev det inte riktigt. 
I början var han stel, inget konstigt eftersom han vila igår och hoppade dessutom dagen innan det. Fick den känslan att "nu lossar han snart" . Men icke! in i ridhuset kommer en tjej och går med en shettis...
Först blev Wille livrädd! Tappa all fokus. Men som vanligt är han ju så extremt nyfiken av sig så han ville verkligen jage den stackars lilla ponnyn! Så fort jag red förbi stanna han, red jag förbi åt olika håll villa han inte gå åt mitt håll utan ponnyns. Gjorde försök till att bocka för att komma bort på mitt försök till arbete. Han trippa på tvären, frusta, gnägga och hade sig. BUS HÄST!
När shettisen gick ut fick jag jobba för att fånga hans koncentation men fånga den ganska snabbt och det gick helt okej att jobba vidare. 
Klockan närmade sig nio så slängde av Wille sakerna och kvällsfodrade och gick hem och laga mat. Var hungrig som en varg. Åt en halv macka i morse, det är allt...
 Nu ska jag hoppa i sägen. Sovmorgon imorgon och har enbart träning med Wille! UNDERBART! 

En grym födelsedag!

Hade en jättebra födelsedag igår. Skolan blev kortare än väntat. Så underbart skönt. Fina vänner som sjöng för mej i matsalen, fixa extra god skollunch och fick öven en fin blid på tv´n eller alla informations TV´sar. 
 
Kom hem vid halv 4 kanske och falamsa och tramsa och hade oss. Råka somna i några minuter mitt i allt med. Kom till sist iväg till stallet. Gick en sväng med Wilcox som var väldigt pigg! borsta och myste lite och fixa allt annat som mockning och mat. Kom hem och då kom pappa och Hugo och fira mej, fick fina prisenter och hade det almänt trevligt. När de åkt satt jag och snacka skit med Jennifer och Malin och sen skulle jag bli kidnappad, åkte iväg med ögonbindel och allt. Hamna tillsist på Donken! Fick ta vad jag ville och fan vad jag åt!
TUSEN TACK MINA UNDERBARA VÄNNER OCH POJKVÄN! 

18 år!!


Tisdag- Sista dagen som 17

Har haft en ganska pissig dag. Började med stalldag i snövädret. Ont i hela kroppen och träningsvärk.
Hade stalltjänst och hoppning på skolhästarna. Eller hoppade inget eftersom jag kände att jag ville lyckas med att rida den i alla gångarter och känna mej "trygg" hästen först. Har nog aldrig känt mej så väredelös. Riktig jävla kamelridning
Efter lunch hade vi NIU träning, alltså träning med Wilcox. Hoppning. 
Gick strålande. Han var glad som vanligt. Fin på framridningen, gick bra att hoppa fram. Hoppa en lång bana lite lägre, på 90-1m kanske. Har bara kötta på bushästen min! Skulle sedan hoppa samma bana igen fast på 120-130 men kände att jag inte hade något behov att hoppa allt det igen. Han har inte alls hoppat mycket sedan grevagården, bara några få språng, vid få tillfällen och långt. 
Så valde att hoppa ett räcke och sedan hoppa igenom trekomenationen när den la på 120-130cm. 
Världens bästa häst. 
 
När jag kom hem han jag iaf ta en dusch innan jag somnade. Vakna, käka lite och sen ha min underbara grymma vän Jennifer http://jenniifersundell.blogg.se/ hjälpt mej plugga körkort i en och en halv timme. 
 
Nu är det mys med pojkvännen som gäller! 
Andra problem får jag orka ta tag i någon annan dag. 
2 timmar kvar som 17 årning, har ångest, vill inte bli gammal. 

New shoes


Måndag

Skolan gick snabbt och var bra förutom att jag fick två till F varningar, tredje på en vecka. Känner mej helt värdelös. Jobbar arslet av mej men lyckas ändå inte. Är bara småsakar men huvudet är fullt och KAN BARA INTE! 
Bakade bullar stora delar av dagen så det gick ganska snabbt. Hade idrott sista lektionen och jävlar vilket fyspass. HEJ träningsvärk imorgon! 
Gick där efter direkt till stallet och fixa allt och red Wille i ridhuset ca 35 minuter. Han var ganska seg idag och lite stelare i början än va han va igår men gud så fin han blev sen. Skynda mej hem och fixa till mej drog till bussen med pojkvännen min och åkte i till stan. Blev en runda på hööks och i skoäffärer, så nya skor till båda oss. Kom hem och har nu käkat och kollar på idrottsgalan. Heja Sara! 
 

Söndag

Nyss hemkommen från stallet. Rummet är städat och har försökt plugga körkort vilket gick skit. 
Det intressant med dagen har väl ändå vart stallet där jag var några timmar. Mocka och gick sedan ner och kolla ridhustiderna och insåg att jag fick lägga på ett kol för att hinna rida innan det var lektion om 1h. Skynda mej att ta in och göra iordning Wille och red ett 45 minuters pass i ridhuset. Hästen gick strålande, mjukna och slappna av direkt. Underbar känsla!
Gjorde iordninga wille efter och han fick gå in och äta sin lunch, väldigt hungrig häst. Jag smörjde sadel, träns, magplatt, stövlar, gjorde hans mat och frös fingrarna av mej.
 
Nu ska jag hoppa in i duchen och sedan damsuga eller om jag ska sätta älskling på det, låter bra. 
Hoppas han kommer snart för jag börjar bli hungrig och är extremt sugen på Pizza! 
 
 

Så jävla lycklig att ha en så fantastiskt fin häst! 


Lördag

Måste vara helt utmattad efter första skolveckan. Sov 12,5h torsdag-fredag och nu inatt sov jag 11,5h. 
Vakna vid halv ett, tog en dusch och käka lite. Satt och hade djupa disskutioner med Frittis och hade det allmänt slappt tills klockan blev halv 5 och vi fick tummen ur röver och tog oss till stallet. Mocka och gjorde mat, myste lite extra med Wille och red sedan ett ordenkligt pass i ridhuset på 1h. Han var lite stel i början men mjukna ganska snappt och fick en låg och fin form. 
 
Tänker tillbaks på hur mycket han och jag har utvecklats tillsammans. När jag fick han var han lite hård i munnen och gick ganska spent i form och det tog tid innan han slappnade av. Nu är det stor skillnad. Fast han precis haft vintervila så tar det inte alls lång tid innan han släpper och mjuknar. 
 
Var väl hemma från stallet staxt innan åtta. Laga god mat till mej själv, tog det lugnt med vännerna och skypat med älskling (håller typ på och dö, har inte träffat han på ett dygn). 
 
Imorgon ska jag försöka komma upp lite skapligt. Har en hel del att göra. 
Tänkte fixa stallet när det fortfarande är ljust ute. Ska även rida, blir väl liknade dagens ridpass och så hade jag tänkt putsa alla mina lädersaker. 
Rummet ska storstädas, är riktigt äckligt just nu. Vill ha det skinande rent denna vecka så jag slipper må dåligt över det mitt i all annan stress. 
Måste plugga körkort. Hoppas Jennifer som redan klarat skiten kan hjälpa mej. Har noll motivition just nu. Tar upp sidan på nätet och börjar svara på några frågor men det är så sjukt svårt. Bläääää
 
puss godnatt

Märtas bebis

Ungefär halva märtas gravidited har gått och hon börjar bli riktigt tjock om magen. Längtar så till det kommer komma ut en liten bebis :)
Är så spänd på hur den kommer se ut, hur den är som indevid och om det är ett sto eller hingst?
 
Tjockismagen
 
 Märta själv innan hon skulle få bli mamma 
 
 
Märta juniors pappa 

Fredag

Förutom att jag fortfarande hade panik från igårdagens "kvarka" hade jag en mysig morgon, sovmorgon eller vakna vid nio och var klarvaken efter som jag somna vid halv nio igår. Myste med älskling och gav han frukost på sägen. 
Älskar fredagar då vi bara har tränings och tävlingslära som idag dessuton var inställt och sen träning. 
 
Gick helt okej på träningen. Wille var väldigt stark, pigg och glad. Hoppa klockan och en liten linje. Viktigaste är att han mår bra och tycker det är kul. 
 
Ikväll skulle jag, Frittis och Ebba gymma men det var stängt.. suck
Får bli fredags mys med bästa vänner istället...

Torsdag

Blev ingen bloggning igår (torsdag). Hela dagen var kaos!!!
Först och främst var jag helt död från dagen innan. Skolan återigen 08:10.16:30 fick sluta lite tidigare iaf. Kommer hem, äter lite och tar det lugnt. Får en chock när jag får ett sms där det står "kul.. ev kvarka på sjögesta".
Paniken som uppstår!! Blev så jävla arg, ledsen, besviken, flyförbannat, rädd...
Får fler sms där det står det är konstaterad kvarka. När vi väl kom till stallet visa det sig inte vara så stor fara alls. Får vänta i 10 dagar och se. Håller tummar och tår så gott jag kan.  
När jag kom hel och ätit somna jag i soffan i köket, vakna efter någon timma och gick och la mig. 
 

4 månader med världens bästa pojkvän

Fullt upp hela dagen igår. Skolan 10 över 8 till halv 5. Jättekul och sitta alla dom timmarna i skolbänken. När vi sluta var jag helt slut , skynda direkt till stallet och fixa det. Tacka gud för skrittmaskit sånna här dagar. Skynda hem och gjorde mej iordning och for till bussen mot stan med min pojkvän. Åt en romantisk midda på donken och såg mammas pojkar på bio. Riktigt mys kväll. 

Stalldag

Haft stalldag dag i skolan. Stalltjänst och bandagering på förmiddagen och hoppträning med Wille på eftermiddagen. Var väldigt små lätta övningar. Lagom att komma igång med hoppningen. Var lite travbommar, studs och räcka + oxer emd travbom innan. Han var jättefin på framridningen och  han skötte sig jättebra och tyckte det va sjukt kul att studsa omkring över de små hindrerna. förövrigt i hantering och ta sig till ridhuset hade han damp. Söt 19 åring som beter sig som 3... 
 
Eftermiddagen/kvällen har bestått av städning, god mat, en skön dusch och en jävla massa skitsnack med fina vänner. Nu blir det dra på sista Johan Falk filmen, äta lite popcorn och sedan sova med min underbara 
 
 

Utomlands JA TACK

 
Vill bara bort till ett annat varmt land. Slippa denna äckliga vinter. Alla runt omkring och alla måsten.  
 
 
 

Att glömma någon man älskar är som att komma ihåg någon man aldrig träffat


Första skoldagen

Första skoldagen avklarad. Började första lektionen med att få en skrivuppgift, Såklart... 
annars har dagen rullar på och allt är precis som vanligt. Hade idrott näst sista lektionen, så fick mej lite träning där och  sista lektionen var det dressyr träning med Wilcox. Hade bara lite igångsättning, eftersom många hästar har haft vintervila, såsom Wille.
Gick helt klart över förväntan, i början var han som jag trodde han skulle va hela lektionen. Seg, stel, trög och inte så sammarbetsvillig. Men bara han kom igång lite lossa allt och han arbeta i en låg och jättefin form.
Helt sjuk hur en häst kan pigga upp äns humör så jävla mycket. 
 
Ska nog ta tag i livet nu och plugga lite körkort nu och sen kolla på en film med min älskling. 
 

Söndag, sista dagen ledigt

Fick sovmorgon eller ingen fick liv i mej föräns vid halv 10. Slängde i mej en snabb frukost och gick ner till stallet och gjorde iordning Lilly. Åkte till ridhuset. Hon blev lugnare mycket snabbare idag och jobba på ridtigt bra. Åkte hem och gjorde iordning Wille och skrittarbeta han i skogen i ca 20. Ska bli jävligt skönt att skolan börjar så jag får bättre ridmöjligheter igen. Lucha hästarna och torka av utrustningen och packa allt. Åker väl om några timmar till Vreta. 

Ganska så imponerande..


Tidig morgon i stallet

Var ju somsagt i ridhuset i morse. Det är rätt skönt att gå upp tidigt ändå och sätta fart. Lilly gick väldigt bra. Hon är ju en helt annan typ av häst gemfört med Wilcox. Blir lite springig då det gäller att få henne lugn. Prata med henne, massvis med halvhalter, rida lätt långsamt och göra mycket volter, bågar, avbrott och igångsättningar så det händer något hela tiden. Wille handlar allt mer om att få han och vakna till lite. 
När vi kom hemfrån ridhuset fixa vi klart hela stallet och familjen gick in och åt en god frukost. 
 
Nu dax att gå ut och rida Wille. Kankse bara blir en skritt tur eftersom det är så fruset i backen. 
 

Januari månad

Känner att detta kommer bli en riktigt bra Månad. Har ju bara vart bra än så länge. Har även några sjukt roliga saker inplanerade. 

6/1-  Åker tillbaks till Vreta, får träffa mina saknade vänner och slipper sakna min pojkvän mer.
7/1- Skolan börjar, likaså träningarna vilket innebär att Wille får komma igång på riktigt
9/1- 4 månader med min pojkvän, ska firas med lite extra mys.
16/1- FYLLER 18ÅR!!
20/1- Årets första tävling. Anmäld 110 och 120. Hoppas han kommer igång bra bara. 
26/1-  RIDSPORTSGALAN MED FINA VÄNNER. Extra kul att bror är nominerad till årets ponnyryttare hoppning. 
 
 
Ridsportsgalan förra året 

Ridhuset imorgon 08:00

Blev inget ridhus nu i eftermiddag. Alla var trötta,  vi hade inte bokat det så visste inte om det var ledigt eller inte och så var det lite annat som behövdes fixas. Dahlman, vår shettis ha fått en spark i ögat, ser ganska illa ut.
Jag var tyungen och övningsköra lite och det tog vi i samma veva som vi utförde lite ärenden. Åkte till farmor och hämta lite saker, handla, var på Elgiganten och köpte en ny Appel tv, en Appel sak till tvn, skrivare, minnerkort till kameran vi va där och köpte förra veckan(kanske kan bli lite bättre bilder framöver med.) och lite mer "småsaker". 
Var även och boka ridhuset. Så klockan 8 i morgon bitti sitter jag på Lilly i ridhuset. 
 
Wilcox får gå i skogen imorgon, lika bra och passa på när vi är hemma. När skolan drar igång tränar jag ju tre dagar i veckan i ridhus och blir ganska mycket ridning där annars också eftersom det hinner bli mörkt och är halt osv ute. 
 
Ikväll har familjen ätit god middag tillsammans. Måste försöka lägga mej hyggligt idag eftersom vi ska vi i ridhuset vid 8. 
 
Wilcox från dagens ridtur :)

Fredag

Typiskt mej och försova mej en timma i morse. Hästarna fick stå inne lite längte helt enkelt. 
Släppte ut dom och fixa stallet. Hugo och jag dela upp det och mocka hälften och såvidare var. Brukar annars göra så att jag mockar och han fixar vetten, hö osv. Eftersom vi dela upp det tog det yttligare lite längre tid. Va innen en snappis och skicka lite mejl så jag kan få lite fina saker jag länge velat ha. 
 
Gick ut igen i vårsolen och red Wille i skogen. Hugo och Viggo hängde på. Mycket galpopp i backar idag igen. Hade varsin jävligt pigg 19årig fux att sitta på. Dom var båda två så himla lyckliga. Wilcox tänder alltid till lite extre när han är ute med Viggo. 
Och man ska aldrig säga "Wilcox är så dålig på att bocka", han måste hört mej och ge sig fan på att bevisa motsattsen. haha 
Luncha hästarna och gick själv in och laga mat. Gick ju sådär.. Mimmi som jag inte träffat på evigheter kom förbi en sväng och vi hade riktigt trevligt, massa skitsnack!.
 
Nu har Mimmi åkt och hästarna är inne. Blir eventuellt en tur till ridhuset ikväll med Skuggan och Lilly beroende på om pappa orkar åka när han kommit hem. 
 
Förövrigt njuter jag bara av de sista lovdagarna och att vara hemma. 
 

2012

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Ja. Blandannat fått mina första plceringar på storhäst, debuterat Nationellt med storhäst och 120 cm. 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nepp, det tror jag inte.

Dog någon som stod dig nära?
Vår lilla hund Cilla lämnade jorden. 

Vilka länder besökte du?
Sverige och Norge 

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Mer Glädje, utflykter och äventyr.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Är så jävla dålig på att komma ihåg datum men defenitift 9/9-12 då jag och min kära pojkvän blev tillsammans. Saker jag annars kommer komma ihåg är min och Märtas vinst i stilhoppning. När vi var hos Kristina Warg och provred Wilcox och åkte och hämta han dagen efter. När jag, pappa och Hugo var på jump clup 2 dagar och träna för Lotta Björe, hade haft Wille ca 1 vecka då. Första tävlingen med Wille. 120 debuten som jag och Wille var felfria i. Grevagårde christmas show 2012 där jag och wille gjore 2 skitbra 120 rundor och en kanon 110 som vi blev placerade i. Finns många goa minnen. 

Vad var din största framgång 2012?
Att jag tog beslutet att skaffa ny/en till häst då jag och Märta inte passa så bra ihop.

Vilke recultatet blev, från att vara livrädd, hata och hoppa och bara känna sig grymt misslyckad, fatta ett beslut, hitta min drömhäst och 2 månader senare tävla en felfri 120 runda. Yttligare lite senare tävla nationella 120, rida på utan att vara ett dugg rädd eller nervös, komma ut från banan där mamma och Ulle stog och  jag skratta av lycka för jag inser hur mycket jag utvecklats.

Största misstaget?
Att jag slösat tid och energi på människor som bara tar och inget ger. Att jag inte ville släppa det som var fast jag bara mådde dåligt av det. 

Bästa köpet?
Wilcox utan tvekan!

Vad spenderade du mest pengar på?


Skitsaker antagligen, typ mat, godis och annat skit.

Gjorde någonting dig riktigt glad?


Wilcox, Eddy, framgångar med hästen, min brors framgångar med sina ponnysar, att jag fått självförtroende och blivit en bättre Människa.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?

Ojoj... Måste nog va flera av Stiftelsens låtar. Några av Lars Winnerbäcks (under månen, kom ihåg mig och kom änglar), Somebody That I Used To Know och Some Nights

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och. Mådde inget bra fram till nu i höstas igentligen. Ingenting funka innan det. Inte skolan, hästar, kompisar eller dåvarande pojkvän. Men de sista månaderna var jag lyckligare än någonsin!

Vad önskar du att du gjort mer?
Skrattat, njutit av de bra stunderna och slappnat av. 

Vad önskar du att du gjort mindre?
Inte lagt energi på dom som inte förtjäna det och tyckt om mig själv. 

Blev du kär i år?
Hihi japp :D 

Favoritprogram på TV?
Så mycket bättre och portkod 1321(dock på datan men ändå) 

Bästa boken du läste i år?
Tror inte jag läst någon bok. Skolböcker men dom suger ju allihoppa!

Största musikaliska upptäckten?
 Stiftelsen är grymma!

Något du önskade dig och fick?
Framgång och så önska mej lycka, såg ganska mörkt ut ett bra tag men sen kom det, jävligt mycke. 

Något du önskade dig och inte fick?
Vill väl ha mycket saker hela tiden men inget som jag fortfarande saknar.

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var i skolan, va med vänner och fick en liten överasknings "fest" med tårta på boendet på kvällen. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att alltig inte säg fram till hösten. 

Vad fick dig att må bra?
Hästarna, vissa vänner, familjen och Eddy 

Vilken kändis var du mest sugen på?
hmm jadu bra fråga? 

Vem saknade du?
Är man hemma saknar man sina vänner, är man i skolan saknar man famlijen. Men har nog saknat min lilla hund Ludde lite extra mycket. 

De bästa nya människorna du träffade?
Eddy helt klart!

Mest stolt över?
Min bror som lyckas så bra med sina ponnysar och mej själv för jag bryr mig om mig själv och de jag tycker om och skiter fullständigt i andra, gillar de inte mej, deras problem. 

Högsta önskan just nu?
Att Wilcox och jag fortsätter utväcklas och göra bra recultat tillsammans. Att 2013 blir lika bra som det sista månaderna på 2012 och att alla jag älskar får vara friska och skadefria. 

 

Stal denna lista från http://eebbsi.blogg.se/  oopsi 


Riktigt bra början på året

Tar tag i det här med bloggandet igen. Ger det ett nytt försök nu när det är ett nytt år. 
Wilcox har haft lite vila nu över jul, vilat mer än vad jag tänk. Har vart värdelöst och rida, så himla dåligt underlag överallt. Vart lite skritt jobb och barbacka ridning mest. Han han iaf börjat sättas igång nu. 
 
Början på nya året har vart kanon. Nyårsafton drog jag, Eddy, Jennifer och Malin till vikbolandet hon Frittis käkade middag och hade mys, drog senare till ett annat ställe på Vikbolandet på fest. Mycket trevligt.
Dagen efter åkte jag med älskling hem, kolla på två av de nya Johan Falk filmerna, älskar Johan falk filmerna. Vi var  även en sväng i garaget och lekte lite och kolla lite mer filmer. Jättemys helt enkelt. Åkte hem där ifrån igår. Hann bara innanför dörren innan det bar iväg till ridhuset med två ponnysar. Satt på fina Lilly för första gången. Fick tillbaks känslan från b-ponnytiden. Hon var så himla lik Little Boy. Gick riktigt bra och rida henne, lite jobb är det på henne, men fick en grym känsla! 
 
Idag var jag tidigt i stallet och släppte ut hästarna, mocka och fixa allt. Gick in och åt frukost/lunch och lata mej lite. Ut igen och ge hästarna lunch. Borsta och mysa med Märta. Red Wille en kortare tur i skogen. Det börjar smälta upp på vissa ställen men isigt och halt på vissa. Hitta iaf en backe som jag galopperna upp för 10 gånger. 
Ingen mer vila för Wilcox nu inte. Hårdträning som gäller. 
 
Haft ett riktigt bra start på året, detta år ska bli kanon!
 
 
Nyår
 
Superfina Lilly