Allt som är bra med mej har jag en förmåga att glömma bort

Trött som fan i morse. Men men upp och hoppa, lektionerna flöt på bra. Skönt det. Sluta lite tidigare med. Gick efter skolan till stallet och fixa det. Wille fick gå i stritten. Gick hem och packa och åkte sedan hem. Har inte gjort allt för mycket hemma umgåts med farmor. Snart kommer Jossan. Massa mys och skitsnack antar jag det
Min älskade hund är glad att jag är hemma 

Mål hösten 2012

Sätt upp lite mål för mej själv året ut. 
 
- Satsa på skolan, bra betyg.
- Gå och lägga mej i tid på kvällarna så jag orkar med de långa skoldagarna. 
- laga och äta ordenklig mat. 
- Lägga tiden på det som verkligen ger energi.
-Umgås med vänner som verkligen bryr sig och gör mej glad. 
- Lyckas med mina och Wilcox mål (A som slutbetyg i niu, rida svinsäkra 110-115 rundor)
- Lägga massa tid med Wille 
-Bli mig själv igen. ALLTID GLAD OCH ALLTID SKRATTA 
 

så det är


För mig är du livet

Kan ju erkänna att jag var död imorse.. 
De två första lektionerna va dödens, sen hade vi samhällskunskap och det är ju rätt kul så. Lunchrasten vaefterlängtat, inte ätit på ca 20 h då så. Engelska och trängs och tävlingslära efter det. Mådde skit på eftermiddagen, munnen värkte vilket gjorde huvdvärk osv.
Efter skolan eller efter och efter det är ju schemalagd tid men, var det iaf träning. Var bara jag och Malin som var med. Jävligt chill. hoppa på bågar, vet inte hur jag ska förklara det men var ganska svåra vägar iaf. Han var jättefin på framridningen och sen hoppa vi fram gick ok. Vi hoppa bana  eller aa typ 6 hinder med de här bågarna. hoppa en gång på 1m kanske helt ok och sen en på 110-120. Jättebra, helt perfekt är det inte men jag är bara så jävla nöjd med att vi har så kul tillsammans Wille och jag.
Nu har jag iaf duscht, ska göra mej iordning och sedan försöka få i mej lite mat. Ikväll blir det väl umgås med mina underbara vänner!  

Onsdag

Vart en lång dag. Skolan först och hade matte och Svenska, sedan inte till katedralskolan och hade Dont drink and drive sak. Efter det blev det ikano med elin. Hitta lite saker iaf. När vi kom hem gick jag och Lovisa till stallet. Red på slingan några varv. Wille skötte sig som vanligt. Fixa stallet efter det. Var väl hemma igen runt 8 sedan dess har det vart lite film och snack med fina vänner. Har så jävla ont i munnen efter tandläkarbesöket igår så kan fan inte sova... Kommer va död imorgon..


Om 1 månad åker tandställningen

Sov hemma inatt var hos tandläkaren vid halv 11. så fick lite sovmorgon. Om en månad åker tandställdningen iaf. skönt.. 
tillbaks till skolan och hade träning med Wille. Gick skibra! hoppas alla övningar som var lite studsar, räcke med trevbommar, oxer med galoppbommar och komenation utan problem. Avsluta med att hoppa oxern med galoppbommarna på 130. bästa Wille <3 <3 
 

Måndag

Första dagen i skolan denna vecka avklarad. Kan ju sammafatta den såhär. Jag tycker lätt att samhällskunskap är bästa ämnet. Svinbra lärare och något jag själv faktiskt är intresserad av. Och sen finns det folk till allt. Så jälva besviken. 
Efter skolan gick jag hem, laga mat som inte sluta så bra(bränn lite), snacka skit, flumma och bytte om. Åkte till stallet med lite pojkar och flickor. Mocka och fixa maten. Red ut en mysig skritttur barbacka med Ebba. Gick hem från stllet och fixa till mej någolunda och sen åka till Motala med freppe, Axen och Marcus. åkterunt lite i en skrothög till bil, snacka skit, var på BK och käka lite och snacka ännu mer skit. Skönt att åka iväg lite och bara ha trevligt. Blev tillsist hemkörd och nu ligger jag i min säng med min hund och lyssnar på musik och funderar på livet. 
Imorgon tandläkaren, FETT PEPP... (y) godnatt 
 
Tacka Wilcox att jag överlever all skit, fina du <3

Head up, stay strong, fake a smile and move on.

Att älska en person som bara mer och mer visar sig vara en idiot. Du skulle kunna göra allt för personen men vad får man tillbaka? inget, bara usla lögner. TACK SÅ JÄVLA MYCKET!!!!
Det värsta är att du fortsätter ljuga och jag kan inte göra som dej att bara sluta älska någon poff pang.. 
Det finns de dagar jag bara vill dö. De finns de nätter jag bara hoppas på att slippa vakna upp nästa morgon. Det finns stunder jag önska att du aldrig hade funnits. Det finns sekunder jag önska jag kunde få dej tillbaka. 
Men vad fan ska man göra? leva med att livet suger ibland, inse att det finns så mycket fler personer som gör dej glad. Kanske var jag inte lycklig med dej, du var bara en del i all skit som gjorde mej glad för stunden och krascha mej i nästa. Kanske så har jag aldrig äns kännt hur det känns att vara lycklig.
 
Kanske var det inte bara du som ljög, jag kanske ljög för mej själv med.
Trodde du var min lösning medan det kanse igentligen var du som va problemet. 
 
 
 

Hugo har tävlat idag

Gått bra för Hugo, prins skuggan och viggo kung idag :)

LA- Viggo Vann och Skuggan 3a och kvalad Msvb.
Msvb- Skuggan vann!! Och Viggo 2a
Grattis bror <3


Dagens planer

Eller planer och planer.. Dagen kaos skulle jag kallat mer..
Vakna nu så alldeles för länge. Så nu blir det ta en duscha så jag piggnar till lite. Ikväll flyttar jag och Wilcox till Vreta. Innan det ska jag hinna packa ALLT för ett helt år till mej och hästen.. Och vara hästskötare åt Sara som har det lite körit eftersom hon både ska tävla och är banbyggare.


Tävlingsdebuten avklarad med Wilcox

Vart på nyrk och tävlat Wille idag.
Var jävigt pepp faktiskt :)
Nolla i båda faserna i 1 meter och var 10 placerad. Viken härlig kännsla det var att rida mot första hindret i omhoppningen. Trodde inte det va sant. Inte kommit till omhoppning på 3år och då var det på ponny. I 110 cm var jag nolla i grunden och hade ett ner i omhoppningen. Skitnöjd med båda klasserna! Wilcox är bäst ❤❤


Jag ser det regnar..

Spöregn såklart! Taggar en blöt tävlingsdag... Men är fett pepp idag :)


Tävling imorgon

Tävling imorgon, inte så jävla pepp längre.. Inte pepp på något, inte skolan ingenting.
Ridit Wilcox som gick sådär. Fixat hans utrustning oså. Sara Brink är här med sina två hästar. Hon ska bygga banan på nyrk lördag och söndag och tävla på söndag. Red ut på hennes häst Nisse med henne och Hugo. Ätit lite god mat ikväll oså. Tror iaf jag kommer va rätt taggad imorgon.
Känner annars för att dö nu igen... Hatar det här..

Tack till de vänner som verkligen bryr sig. Vissa som man tycker kanske borde göra det mest gör det inte alls...
Mest tack till Maja som jag pratat med i timmar i telefon idag! Fått mej på bättre humör och tänka på annat. Du är en sån underbart fin vän <3


Förstörd

Jag kan inte besktiva med ord just nu hur jag känner för någonting, Trasig, tom, ensam, ledsen, övergiven, förstörd. Känner mej heltärligt lättad med. Mått så jävla dåligt av bortförklarningar, lögner och tystnaden. Nu slipper jag det även om det förtillfället känns ännu värre... 
Har igentligen bara gått väntat på att det skull hända och ändå ramlar man ihop, kan inte ställa sig upp, helt förstörd. För det spelar ingen roll hur förbred du än är på det. Hur mycket du än vet, du vet det så jävla väl, det är så tydligt men man går ändå och hoppas. Det kanske finns en liten jävla chans. Hoppas på lögnerna, hoppas att det är dom som är sanningen. Men du vet att det inte är så. Känner mej så jävla dum. Korkad. 
 
Den ända personen som man känner att man kan lita på till hundratio, borta. Den ända personen du släppt så nära in på livet, borta. Den personen du kunde offra allt för, borta. Den ända personen du ville va med, borta. Den ända personen du älskat, borta
Hur fan kunde det bli såhär...

kom änglar

Den vackraste stunden I livet var den när du kom
Och allt var förbjudet
Och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
För det ekar I huvet'
Och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna, 
Den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

Och du somna' den natten så vaken och drömde om allt
Som vi kunnat göra
O om någon som vill ge dig värme när allting känns kallt, 
O om nån att beröra
Och jag kunde ha gjort vad som helst för att höra den tanken
Men själv låg jag tyst I min säng och så frälst av den farliga branten -
Jag liksom föll över kanten

Så kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt
Graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
Bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is

Och den jävligaste stunden I livet var den när du gick
Och allt var förlorat



Now and then i think of when we were together

 


Mina fuxkillar

Ridit min fux killar. Skulle ut och galoppera med Wille men han var lite svullen i ett framben så skritta och trava en sväng bara. det kändes ,bra, och verka inte va oren eller så. en jävla tur. Red även ut Pinnen, världens finaste ponny! han var så duktigt så, red i alla gångarter och han gick stadigt i form hela tiden. Pinnen plutt!

Jag är trött :(

Jobbat på förmiddagen. Plockat sten i hagarna. Vem behöver gymma när man har en hästgård?
Fixat stallet och lite så med. nu ska jag slänga i mej något och äta och sedan gå ut och rida. Wilcox ska ut och galoppera och pinnen får nog gå en liten sväng i skogen.

Det värsta är inte att du ljuger.
Det värsta är inte att du ignorerar mej.
Det värsta är inte att du inte älskar mej.
Det värsta är att jag älskar dej.


Min älskade Wilcox

Älskar denna häst något grymt!
Det finaste som finns ❤


Vill så gärna berätta!!!

Ååå är ute på spännande saker som jag såååå gärna vill berätta men kan inte.. Ni får nog veta sen..

Ååå är så spänd, nervös, glad och samtidigt lite orolig!


Bosse har åkt hem

Kom in för ett tag sedan.
Känns som jag hunnit med en del iaf. Vart trevligt och umgåtts med morfar, städat huset,fixat stallet, fyllt på vatten i hagarna, Affe har fixat till hovarna och Bosse hat åt hem. Ska se om jag kan ta med något och äta, innan det blir stallet igen.
Förövrigt mår jag sämre idag :'(


Mycket idag

Fungera inte att blogga igår eftermiddag/kväll. Red iaf pinnen och Wille.
Idag är det massor som händer. Spännande, spännande...


Nya skor

Nu har Wille fått nya skor, så skönt. Stallet är klart, hästarna fått hö, jag har även hunnit med att ta sovmorgon, duscha och laga mat åt min extremt jobbiga lillebror..
Är skittrött fast jag sov till 12. Fattar det inte.. Känner med dock lite hängig.. Åå får inte bli sjuk nu..


.

Säg inte att du saknar mej om du inte menar det. Om du menar det, gör för helvete något åt det!


Jag kommer alltid älska dej ❤


Banhoppnings träning

Sista träningen, Banhoppning. Det gick så äckligt jävla bra rent ut sagt!
Red fram lite själva, och kände att han var lite trött. Famhoppningen gick sådär, han va ju lite trött och innan han vakna till. Hoppa lite linjer och fet flöt på bra. Jag blev lite i obalans efter hindrens ibland dock. Hoppa sedan bana. Gick skitbra. Banan låg på kanske 110-120 vågar inte säga exakt, för vet inte. Men Hugo som hjälpte Lotta på banan trodde det . NAN NI FATTA ATT JAG HOPPA EN BANA PÅ 110-120? Helt otroligt. Mycket linjer, kombination, trippelbarr. 11 hinder 12 språng på 110-120 hoppa jag! Otroligt! Älskar Wilcox något grymt!! <3


Bara du brukade vara anledningen för mej att le, nu är bara du anledningen till att jag gråter..


Sits träning

Andra passet var sits träning. Vi fick börja med att kort stiglädrena cirka 4 hål. Sjukjobbigt haha. Red runt lite så i alla gångarter, ibland skulle vi stå upp hela tiden, ibland rida lätt, ibland sitta ner och lite så.

Sedan sa Lotta alla in och ställ upp på medellinjen och hoppa av. Jag tänkte det, "de kan ju inte redan var slut..?" när vi stod där bredvid hästarna. "av med sadlarna, när det är av, hoppa upp" haha tror nu jag kom upp på en 170 häst? Haha nej.. Efter lite hjälp var jag uppe och tacka gudarna att Wilcox är snäll. Hade vart värre med Märta...
Red på lite volter, flyttningar, galoppfattningar, avbrott osv. Wille var jättefin och jag satt kvar haha!
Imorgon, banhoppning :)

https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1daddf2b37b9700006b.jpg">https://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1daddf2b37b9700006b.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1daddf2b37b9700006b.jpg%3C/a%3E">https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1daddf2b37b9700006b.jpg" class="image">

https://cdn3.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1e8ddf2b36eaa00008b.jpg">https://cdn2.cdnme.se/cdn/7-2/2353265/images/2012/pic_5026a1e8ddf2b36eaa00008b.jpg" class="image">


Första träningen

Ridit första träningen nu. Gick så jävla bra. Min häst är fantastisk!! Fick dock lite panik när vi kom hit och det var på GRÄS!!!? Utan en baksko, kul. Men red ändå, var mest lydnad och lite studs och så. Allt flöt på bra. Gjorde några små missar,men blev bara bättre och bättre! Måste se det så med att jag bara haft han i 2 veckor. Lotta sa jättebra saker och att wilcox passa mej perfekt! :D

I eftermiddag/kväll är det sits träning. Dock med två framskor för han tappat yttligare en baksko. Jobbat som idioter för att få tag på hovslagare här nere utan resultat. Imorgon ska vi dock rida på fiber banan, så tror det går bra utan bakskor, tar det försiktigt hela tiden.

Wilcox ❤


Påväg

Är nu påväg till Enköping. Hästarna står bak i lastbilen och jag funderar på Att sova någon timma eller 2. Sovit dåligt inatt. Så sjukt nervös över att Wilcox bara har 3 skor. Det är ju bra underlag där så hoppas det går vägen...


Stallet hela dagen

Sovmorgon idag, Så skönt!
Städa stallet och fixa det. Red ut Wilcox. jag var tvungen att göra det för mamma eftersom Hugo ute kunde gör det själv.. Blabla.. Hatar när jag inte kan följa min plan. Stressa ia som fan i skogen för att hinna hem till hovslagaren! Tror bi det kom någon hovslagare? Nepp han hade glömt oss. Och när pappa ringer och fråga vart han va så sa han det och har hästen tappat någon sko så det är akut och nej sa jag till pappa han klarar dig över helgen. Tar in han från hagen några timmar senare, VEM HAR TAPPAT EN SKO DÅ??? Jo Wilcox... Kul jävligt kul. Halv 7 åker vi imorgon bitti med tre skor. Men hoppas det går bra ändå.
Har även ridit Bosse, smörjt alla saker, packat och badat Wille.

Nu ska jag sova så jag orkar upp halv 6 imorgon natti :-*


Stallet hela dagen

Sovmorgon idag, Så skönt!
Städa stallet och fixa det. Red ut Wilcox. jag var tvungen att göra det för mamma eftersom Hugo ute kunde gör det själv.. Blabla.. Hatar när jag inte kan följa min plan. Stressa ia som fan i skogen för att hinna hem till hovslagaren! Tror bi det kom någon hovslagare? Nepp han hade glömt oss. Och när pappa ringer och fråga vart han va så sa han det och har hästen tappat någon sko så det är akut och nej sa jag till pappa han klarar dig över helgen. Tar in han från hagen några timmar senare, VEM HAR TAPPAT EN SKO DÅ??? Jo Wilcox... Kul jävligt kul. Halv 7 åker vi imorgon bitti med tre skor. Men hoppas det går bra ändå.
Har även ridit Bosse, smörjt alla saker, packat och badat Wille.

Nu ska jag sova så jag orkar upp halv 6 imorgon natti :-*


På en sekund

Hur många känslor kan man få på en sekund?
Glädje, oro, förvånad, hopp, tro, förvirring, fundersamhet och panik.
Vet inte vad jag ska tror eller göra riktigt.
När hjärtat vill en sak och alla andra en annan, även en del av min hjärna..
Hur gör man?


Wilcox planering

Har en hel del Saker att se fram imot tillsammans med Wilcox. Planeringen ser ut som sådan, de lite speciella saker som händer.

11-12 Augusti (nu i helgen) åka till recasta för två dagars träning för Lotta Björe.

18 Augusti är det tävlingsdebut för våran del. Hoppar 1m 1,10m

19 augusti eventuellt tävling 110. Beror på hur det går dagen innan och hur han känns och så.


20 Augusti vi flyttar till Vreta.


21 Augusti skolan börjar Och träningarna kommer dra igång, as taggad!!

Var väl lite av vad jag vet kommer hända iaf :) är så taggad på allt nu så det finns inte!!


Galopp med två 18åriga irländska fuxar!

Ridit min fina underbara prins Wilcox.
Red ut med Hugo som red Viggo. Målet med passet var att få puls på hästarna. Bra och mycket galopp. Vilket vi lyckades bra med!

Om vi skulle möta någon i skogen idag, skulle nog den aldrig kunna lista ut att det var varsin 18åring vi satt på.
Wilcox gjorde några söta försök till att bocka, haha. Han måste tyckt det var skitkul att ligga bakom Viggo som ligger på som fan.

Även ridit Bosse. Hon var skitfin i skritt och traven. Är dock lite missnöjd över mitt arbete med henne denna somna med galoppen. Det är vinglig...
Kanske inte så konstigt eftersom tänkte det när jag fick henne. Hon måste ut och galoppera i skogen. Få kondition och styrka i haloppen så hon orkar. Men problemet har vart det att innan vi kommer till skogen måste vi rida på grusväg en ganska lång bit. Och eftersom de håller på och kör med stora lastbilar där då lägger de på nytt grus ofta men det stenar i. Och Bosse har inga skor, vilket gör att hon blir väldigt ömfotad och smyger sig fram på den vägen, och ibland blir hon jättehalt 3 steg. Känns så lite jobbigt för henne att gå dit och för mej som ska rida när det tar sån tid (plus att jag tycker så synd om henne). Ioch med att det gör med lastbilar blir tiderna lite begränsade med. Och våran "bana" är ju sämst. Idag när jag skulle galoppera var vi nära på att gå omkull. Den är liten, det är halt och jätte ojämt underlag. Hon måste galoppera framåt och det är inte det lättaste på de underlaget. Menmen åter igen var hon skitfin förövrigt, och besvikelsen är på mej att jag inte redan från början löste galoppen på något sätt..

Kvällen har bestått av lite pyssel i stallet. Fyllt på vatten i hagar och skrubbat ur tunnorna. Sen alla andra stallsysslor på kvällen, in/ut med hästar, fodra, kvällsmocka osv. Vart och handlat god mat så familjen har myst med ikväll. Känns även som det är en del på gång nu... Snabba vändningar i denna familj.

Imorgon ska Wilcox jobbas igenom i skogen eller mer på en väg fram och tillbaka. Gick så bra sist jag gjorde det. Han ska få nya skor och så ska han bada. Hans utrustning smörjas och packas. Ska även städa lastbilen och rida Bosse. Lite av morgondagens aktiviteter.

Måste säga det med att satt och kolla igenom hökks katalogen och hitta ett snygg träns som jag ska få till Wilcox. Eller ska se om det är något att ha eller om det bara va fint på bilden. För att få detta träns av pappa skulle jag svara på alla gratulationer han fått på Facebook (alla 50). Lätt tjänade ca 800 kr, haha!

(bild på våran "fina" bana...)



Jag måste inte stanna här, jag stannar om jag vill Jag måste inte sluta nu jag slutar om jag vill

Kom in från stallet för ett tag sen släppte ut hästarna och fixa stallet. Nu ska jag vara lat och chilla ett tag och sedan ut och rida :)


Onsdag

Gick upp första gången vid halv 7 för att gratulera far min som fyller 49 år idag. Gick och la mej vi 7 igen och sedan upp vid 8 kolla ut genom fönstret och spöregn, så tänkte hästarna fick va inne i timma till, gick och la med igen och upp vid 9, ut och släppa ut hästarna, in och la mej igen och sedan upp vid halv 12 för att laga lunch och kolla hoppningen på tv. Ut efter det och fixa stallet, ge hästarna lunch och så vidare..

In och städa och sedan sitta i "möte" med familjen och planera lite. Spännande saker på G ;)
Åt även tårta och sedan ut till stallet och rida Wilcox. Red ut med Hugo snacka med skit och planera massa saker :)
In käka och sen sätta upp alla Hugos rosetter som legat i en kartong i över ett år. Plattat de med platttängen och sätt upp dom. Nu sitter vi och kollar på gamla filmer på alla möjliga ponnysar och äter popcorn :)


Fixa stallet, ridit ut Wilcox som fick ta det lite lugnt efter hoppningen igår. Red även Bosse, gick väl sådär. Har gått bättre om man säger så. Kollat på två filmer med bror och ätit godis. Nu kollar vi på tredje filmen som går på tv. Aptrött så blir sängen snart.


Då vill man skrika, börja om och stanna kvar

Har så otroligt mycket i mej, som jag bara vill få ur mej. Har känt mej rätt lugn i ett par dagar, nu känner jag mej trasig igen. Vill bara skriva ner allt, inte för att någon behöver läsa det, bara skriva av mej.. Men det går inte, jag kan inte göra det bara, jag orkar inte.. Hur kan du göra såhär mot mej..?


Vad hände?

Det senaste dygnet har jag fått ca 45 nya följare på Instagram. Va fan hände där då? :o Haha jaja det är ju såklart bara superkul men 45 st på en dag hör inte till min vardag haha ;) Ni kan ju också följa mej alla sötisar 😘


Jag erkänner

Inte för du skulle bry dej. Men jag Saknar dej så det gör ont...


Spöregn

Kolla ju somsagt laghoppningen i OS. Sjukt besviken att det inte gick bättre för Sverige. Menmen tre av fyra svenska ryttare vidare till den individuella hoppningen på onsdag. Hoppas på medalj då!

Förövrigt har det spöregnat hela eftermiddagen. Efter tv tittandet for vi och hämta hö, tog in/ut lite hästar osv. Red Bosse i skitvädret som var fin. Har även duschat Wilcox som var täckt av lera! är bland det värsta jag vet när mina hästar är smutsiga :/
Senkvällen har bestått av dusch, myskläder och matlagning. Snart sängen. Aptrött.

Tagga OS

Gör oss redo för att kolla OS ridsport såklart!!! Hoppas till tusen på medalj till Sverige båda lag och roffe borde ju klara av att ta en individuell medalj! Myyys med bror, underbart!


Skynda skynda

50 min kvar till hoppningen på tv börjar! Lastbilen ska packas ut och städas och stallet fixas!


Hoppning Wilcox

Vart och hoppat Wilcox. För exakt 2 veckor sedan var ju jag och provred han. Idag första gången vi hoppa sedan dess. Han var jättefin på framridningen. Hoppa fram lite och hoppa sedan en bana på 90-1m kanske. Hoppa sedan samma bana igen fast lite högre 1,05-1,10m jättenöjd. Avsluta med att hoppa ett räcke lite högre på 120. Känns så himla bra! Var först lite besviken över att det "bara" var 120, eftersom jag trodde det skulle vara högre. Men samtidigt så har jag inte äns hoppas så högt på Märta någonsin, och Lillen var det ca ett år sedan jag hoppade högt på (hade Hugo som tränare som höjde upp till 150... Haha). Hur nöjd som hälst. Och det bästa är att det bara kan gå bättre i framtiden, ju mer bil lär känna varandra, ju mer vi kär oss varandra osv.


Sovdags

Dags att sova! Sjukt trött! Vart en riktigt rolig helg med massvis trevliga människor, bra resultat för Hugos del och mååååååånga andra! Lite extra grattis till SM medaljörerna såklart. Sovgott, imorgon ska jag hoppa Wilcox för första gången i mina ägor, spännande, är super taggad!!! ❤


VILKEN JÄVLA HELG!!!

Torsdag VINNER Viggo förklassen (110) och skuggan har ett ner. Fredag VINNER Viggo kval 1 (110) och skuggan har ett ner. Lördag VINNER Viggo kval 2 (115) och skuggan 10 placerad. Båda går till A-final men väljer Viggo i den. Skuggan går B-finalen (110) och kommer 4. Ett skitpet med Viggo i finalen men 3. Hur grymma är inte min bror och hans hästar????


Godnatt

Klockan är nu lite över halv tre. Suttit och snackat med Jossan lääääääänge! Haft en riktigt bra dag med massa folk. Nu sova, om det är möjligt 1000 tankar i huvudet. Men det bästa är att jag blir sjukt tävlingsugen när jag är här, så ännu mer pepp på kommande veckor med Wilcox nu! Hugo rider sent imorgon.. Efter alla B-finaler och efter finalerna i SM och sen ALLA ponnysar innan Hugo i hans klass, inte hemma Föräns imorgon natt säkert...


Går ganska så jättebra!

Viggo VANN ännu en gång, kval 2, 115 cm. Imorgon Sist ut i A-finalen! Skuggan var nolla och 10de placerad. Även han i A-final imorgon, men kommer dock rida B-finalen eftersom han inte är kvalad 120 :)


.


Sitter i Stockholm

Sitter i lastbilen och väntar på maten, mys med familjen och dahnelius :)


Lite så Hugo och Viggo jobbar!

Vinst idag med i kval 1. Skuggan hade ett ner MEN vilken runda! Kollat videorna både från igår och idag. Så fina hästarna har vart! Skuggan är jag riktigt imponerad av! Så lugn och fin! Viggo med såklart! Men skuggan är ju ute nu för att få rutin och bra rundor i kroppen! och att Hugo och han ska lära känna varandra!


Stallet klart

Stallet är i storsätt klart, ska bara ta ut hästarna sen, och lägga in mat till kvällen. Ridit Wilcox med. Självklart börja det spöregna när jag skulle tränsa menmen på't bara. Red lite fram och tillbaka på en väg. Jobba han ordentligt och gjorde mycket fattningar, avbrott osv. Jättefin var han. Nu har jag precis duschat och allt är nästan färdigpackat :)


Gårdagen

Kunde inte komma in på blogg.se appen igår kväll och orkade bara inte sätta mej vid datorn som jag gör nu. Hoppas appen funkar snart igen. Sov iaf jättelänge igå, sedan fixa jag stallet osv. Red ut Märta i kanske tio minuter innan jag låg på backen. Var på henne hela tiden men ändå tvärnit i full galopp och tvärvände. Hoppa upp igen iaf och då stog hon väl på bakbenen i tio minuter innan vi ramla ner i ett dike. Som tur var kom vi upp därifrån för et var riktigt djupt, utan att gå omkull eller något annat hände. Försöke en stund till men hon bara fortsatte stå på bakbenen, så red hem innan något mer skulle hända. Hoppas någon annan kan hjälpa mej lösa problemet för jag orkar inte längre..
 
Red sedan Wilcox på banan, lite skrittarbete bara. Mycket böra och ställa. Var klar i stallet, duscha jag och gjorde iordning mej så åkte pappa jag jag inte till stan och käka pizza. Åkte förbi farmor på hemvägen och såg att det var väl hyfsat med henne. Skönt. Blev lite pyssel med hästarna när vi kom hem och tv mys.
 
 
Nu måste jag sätta fart ut och fixa stallet och rixa Wilcox. Sedan ska det packas och städa lite, när pappa slutar åker vi till Stockholm igen!
 
 

.

Allt jag älskar och lägger all min jävla tid och energi på, får bara skit tillbaka!


Hugo vann förklassen

Hugo red en La (110cm) idag med båda hästarna, Viggo vann och skuggan hade ett pet. Båda bar Jättefina enligt både mamma och Hugo. Brukar ju va så så ;)


Vad vore jag utan er ❤

Mina älskade fuxar, hade gått och grävt ner mej om jag inte hade er. Ser en ljus framtiden med er, behöver er för att överleva. Jag älskar er ❤


I Stockholm

Är i Stockholm på Årsta runsten där ponny SM går iår. Kommer vara här i någon timma till sen ska pappa och jag åka hem igen. Pappa jobbar torsdag fredag med men var tvungen att köra ner lastbilen idag eftersom mamma inte har körkort för det. Åker alltså hem ikväll och är hemma 2 dagar och rider mina hästar. Åker sedan tillbaks på fredag kväll hit och stannar till söndag. Här förövrigt bara ridit Wilcox idag och haft en ännu pissigare dag än vanligt den senaste tiden... Bild från turen med Ville idag..


.

När du ställer en fråga, hur säker du är på svaret och hur tydligt det tidigare har visat sig, hoppas du ändå över hela ditt hjärta att det inte ska vara så. När du sedan får svaret och det är som du befarat. Rasar hela jävla världen samman. Jag hatar mej själv, jag hatar allt, jag vill ingenting eller jo en sak vill jag, vill att det ska va bra igen och den saken kan jag inte göra ett piss åt. 💔