Grevagården imorgon

Helgen har vart grym! dock en dålig sak som var att när jag kom till stalelt vid halv tre tiden hade Wilcox sprungit igenom staketet i hagen och stog i en annan hage. Ingen jävel som sagt något eller hört av sig. Hästen stog på tre ben när han kom in och blödde på två. Verkade dock inte var så alvarligen när ja/vi undersökt saken lite närmare. Jogga han lite bara, inget halt eller så. På kvällen blev det en grym kväll med vännerna och pojkvännen! Sov två timmar för att sedan gå upp vid åtta på lördagsmorgonen och gå till stallet och fixa det. Vid halv 12 åkte jag, Malin, Jennifer, Maja och Elin mot globen! 
 
Kolla på sista föreställningen som var "finalen" av det hela. Var okej, hade hoppats på mer internationell hopping. Mässan var riktigt B. Blev riktigt besviken men fick med mig ett svart dressyrträns hem iaf. Kom väl hem vid ett ingefär då jag var dödstrött. 
 
Igår var det skolan, lite sådär halv segt. Avsluta dem med idrott så fick träna lite, vilken jag MÅSTE komma igång med. Var snabbt i stallet efter skolan där jag var några timmar, fixa allt, red Wille lätt i alla gångarter osv. 
Väl hemma tog jag det lugnt och vänta på att min pojkvän skulle servera mig med Pizza. La efter det och dampa med Ebba, Eddy, Malin och Frittis innan vi bestämde oss att gå ut och leka i snön. Efter några åk i backen, mylningar och gjorda snöänglar gick vi in och kolla på film. Därefter jag och eddy och la oss och sov första natten som riktiga sambosar, då vi nu har varsin nyckel och bor tillsammans på riktigt. 
 
Idag har jag vart ute ca 10 h i kylan. Hade stalldag i skolan på förmiddagen. På eftermiddagen hade vi nivå test. Hoppa 115 med ett nerslag. Ingen super runda men absolut ine dåligt häller. Någon var lika glad som vanligt att få hoppa, bock tilloch med lite på framridningen. Fixa allt i stallet, mysa och strätcha,  packa och putsa allt. Imorgon åker vi förhoppningsvis till Grevagården, just nu startar inte lastbilen och allt känns som det inte går så bra. Kanske dags att tag i att packa alla mina saker. och städa är behövligt med. 

Pizza Fredag

Vilken seg morgon det var i morse.. gick väl upp 3 min i 8 och börjar 10 över. La vaken 2 timmar inatt/morse och hosta som jag vet inte vad.. Klara igenom mig skoldagen som var ganska slapp. 
Efter skolan fick jag ta avsked från min pojkvän som jag inte får träffa färäns imorgon igen. Gick till stallet dit mamma kom och brodda Wille. Fick även tillbaks mina Treton stövlar som vart på lagning och min nya hjälm, som i stort sätt förstörde hela min dag. Väntat i över 2 månader på hjälmen (den skulle komma efter 1 vecka), den är för liten och inte alls samma "kuddar" på insidan som du ville ha.. SUCK! fyfan vilken besvikelse.. 
Väntat så länge, betalat den helt själv med pengar jag jobbat ihop och sparat och så blev det såhär. Fyfan!
 
Nu tillaks till stallet och Wille som jag först red i ridhuset barbacka, skrittjobba han bara. Blev dock så mycket folk och så där inne så gick ut till paddoken där han fick skritta på långa tyglar i snön. Var jävligt kall efter 45 minuters skrittade. Fixa maten och Wille, mockat hade jag gjort innan. Kom hem vid 7 så jag och Frida drog på ugnen då det var dags för PIZZAFREDAG! Resten av kvällen har bestått av mys. 
Normal som jag är som städar kvart över 2 på natten, kastar någon idiot sten på mitt fönster som visade sig vara min pojkvän som hade vägarna förbi. Fick iaf en godnatt puss. 
 
Är jävligt taggad på kommande tid framöver. Beställde i förmiddags Biljetter till Globen på söndag! Drar dit med finaste vännerna Elin, Maja, Malin och Jennifer! kommer bli Azum!