första riktiga praktik dagen

Efter att igår haft en sådan pissig dag och mådde så dåligt somnade jag ändå med ett leenade på läpparna. Ibland behövs det inte mycket. 
Idag har det vart första riktiga praktikdagen (08:00-22:00). Käka frukost imorse, släppte ut alla hästarna, mocka och fixa stallet, fika, fixa hos Wille i hans stall, kolla på när Nina håll på med en 3åring, käka lunch, tvätta tre hästar, tog in alla hästar, red Wille som var jättefin. Red på stora utebanan där de ställt upp massa terränghinder. Han var lite förvirrad först varför det var små hus mm inne på banan men sen lugnade han sig och var jätteduktig. 
Nu ikväll har vi ätit tacos, rullat säkert 300 negerbollar och massvis toast till tävlingen på söndag. 
Helt slut nu, Min kropp gör så jävla ont efter jag ramla av igår, helt sjukt. 
(all information över kanske inget som alla bryr sig om men tänkte kan va bra för min del att kolla tillbaks sen när jag ska göra min APL uppgift)
Nu ska jag sova, imorgon börjar vi ännu tidigare och säkert slutar minst lika sent. På söndag är jag ledig. Är ju dock kvar här hela dagen då det är tävling som gäller! Startar en 120 bara. 
 
Bild från i onsdags precis innan träningen för Lotta Björe. Bättre tränare får man leta efter! Hästen var fin, jag red helt okej, fick lite problem men hoppade en bara på 120-130 och den var SVÅR! trekomenation 2ggr, olika linjer, dogleg, kort ur sväng, lång anridning mm. 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback